Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lånoptagelse i et Aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation at min partner uden mit vidende for et halvt år siden har optaget et lån til vores fælles Aps og underskrevet let gældsbrev. Vi ejer vores ApS 50/50 og jeg fandt først ud af det efter 4 måneder,

Mit spørgsmål er nu, om en sådan beslutning om låntagning ikke skal forelægges og godkendes på en generalforsamling, inden det kan ske og en sådan generalforsamling har ikke været afholdt i dette tilfælde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det at optage et lån skal være en generalforsamlingsbeslutning afhænger af jeres egne vedtægter. Der er ikke noget i loven som tilsiger at det skulle have været på generalforsamlingen.

Lånoptagelse i et selskab hvor begge parter ejer lige meget bør være reguleret i en ejeraftale mellem jer. Har I ikke en sådan så få den aftalt nu så der er afklaret hvad I må hver for sig og hvad der kræver enighed.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i se på tegningsregler. Normalt vil långiver forudsætte at lån undertegnet af alle tegningsberettigede.normalt ville den der underskriver lån til ApS også blive afkrævet selvskyldnerkaution hvis det er i bank eller lignende

Kan det størrelsesmæssigt ses som alm daglig drift kan tegningsret vel være irrelevant men jeg tror 50t lån vil kræve At alle med tegningsret undertegner

Ejeraftale er under alle omstændheder nu et must http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)