Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat sender breve til opløst virksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde, som har oplevet at skat sender breve omkring inddrivelse af gæld fra en opløst virksomhed, til enkeltpersoner?
Min virksomhed blev tvangsopløst i 2017 med en gæld på ca 50.000.
Var igennem skifteretten som tvangsopløste virksomheden da der ingen aktiver var.
Det er registret d. 8/9 at virksomheden er tvangsopløst, af skifteretten.
Idag 30. Maj 2018 modtager jeg brev om at gælden er sendt til inddrivelse. Intet om hvor eller hvem de vil inddrive det ved. Det var et ApS med 2 direktører.
Skat kan ikke selv forklare hvorfor jeg får brevene, når jeg ringer til dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder nu som at du må have fat i gale personer hvis skat ikke kan forklare årsagen til brevene 

Med mindre skifteretten har ex fået anmeldelse og godkendt at der unge være sket et hæftelsesgennembrud fra en kreditor eller - der har været stillet personlig/selvskyldnerkaution kaution hvor kravet vel ikke kommer via skat - eller man har begået noget personligt skattemæssigt ulovligt, så har man jo ingen hæftelser

Skat her KUNNE være fordi ejerne måske har hævet noget personlig uden at indberette løn til skat? Det ville kunne få skat til at henvende sig og kræve gæld indfriet men at du ike skulle have fået en forklaring - feks i din eboks og at skat ikke skulle kunne forklare det, når brevene kommer fra dem, er ret uforklarligt

Du må kigge korrespondance igennem og ellers have fat i skat igen og må gerne komme tilbage så vi andre kan blive kloge på hvad forholdet er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Eboks for virksomheden har jeg jo ikke adgang til, efter den lukkede.
Jeg har ikke hævet noget, for der var ikke noget. De sidste 12 mdr før lukning fik jeg heller ikke udbetalt løn.
Damen hos inddrivelse sagde, at jeg fik brev fordi de har tilskrevet renter.
Hun kunne heller ikke se opløsningen i hendes system, selvom erhvervsstyrelsen kan se det er indberettet fra skifteretten. Det kunne hun ikke lige forklare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Underligt hun ikke kan se det som lukket - Kan du sige hvilket CVR evt?

Ellers må du jo ringe igen og sige selskabet er lukket og de er nødt til at finde ud af det. Er opkrævningen til selskabet eller er den til dig som privat CPR?

Alternativt kunne du jo sende en kopi til den skifteret som behandlede tvangslukningen med angvelse af sagsnummeret fra lukningen og spørge dem hvad det kan dreje sig om - men nemmest er nu nok at få et konkrete svar fra skat, evt sende dem dokumentation for lukningen er afsluttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Endelig var der en mere erfaren medarbejder ved Skat, som kunne kaste lys over problemet.

Virksomheden er opløst - så jeg skulle bare se bort fra brevene. De sendes automatisk af systemet, hver gang der tilskrives renter.

Grunden er, at der endnu ikke er en medarbejder, som har haft tid til næste skridt, som er at markere gælden som afskrevet. Indtil da, vil jeg modtage breve hver gang der tilskrives renter. De håbede på at kunne afslutte det helt, inden for 3-4 måneder.

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge..

Jeg har lige oplevet det samme, jeg har modtaget flere breve om at jeg skylder moms i et IVS med en selsskabskapital på 3 DKK, de har selv fastsat min moms, men firmaet er tvangsopløst og der har aldrig været nogle aktiviteter i virksomheden. Nu har de sendt min virksomhedsgæld til inddrivelse, jeg bliver selv lidt nervøs, er der noget som vil kunne ramme mig personligt. Jeg synes det virker som spild ad tid og ressourcer fra Skat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

schua123:
de har selv fastsat min moms, men firmaet er tvangsopløs Jeg synes det virker som spild ad tid og ressourcer fra Skat. 
det kan man jo mene - man kunne også spørge hvem spilder hvis tid?

Du stiftede selskab for 3 kr - du undlod at indberette moms (det er jo grunden til at skat så bruger tid på selv at fastsætte den) du undlod at opfylde pligter og lod det offentlige spilde tid og ressourcer på at tvangsopløse dit selskab - Det at skat så ikke får hurtigt nok registreret at selskabet er færdig behandlet og afsluttet er naturligvis ikke optimalt - men spild af tid - det stammer altså fra din måde at drive selskab på rent ud sagt

Men Nej - det vil generelt ikke ramme dig personligt når selskabet er tvangsopløst og du ikke har lavet noget direkte ulovligt så du kan sove roligt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Men Nej - det vil generelt ikke ramme dig personligt når selskabet er tvangsopløst og du ikke har lavet noget direkte ulovligt så du kan sove roligt

Kan det ikke være ansvarspådragende at undlade nul-indberetning af moms?

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Cookie - John Hannover:
Men Nej - det vil generelt ikke ramme dig personligt når selskabet er tvangsopløst og du ikke har lavet noget direkte ulovligt så du kan sove roligt

Kan det ikke være ansvarspådragende at undlade nul-indberetning af moms?

Hans

nej og heller ikke at undlade at indsende regnskaber - Det giver op til 3000 kr personlig bod hvis man ikke indsender inden fristen MEN hvis man så kun har bruge 1 eller 3 kroner på sit IVS så kan man bare HELT lade være med at indsende, og så bortfalder selv den personlig bod - Indsend for sent = Personlig bod - Indsend aldrig = alt er tilgivet og det offentlige tager hele udgiften  - samme med at gi pokker i moms. Det offentlige bruger penge på at ansætte moms - når der intet indberettes og på at rykke - men giver man fanden ALT og lader sig tvangsopløse  så koster rent 0 kroner.

Brian Mikkelsen som skatteminister og EOS ved alt om det og gør intet ved det - det er en ren skandale i mine øjne. 10% af alle ´stiftede IVS er enten tvangsopløste på det offentliges regning eller under tvangsopløsning, og EOS og ministeren ved alt om det - og gir fanden

Skandale i mine øjne - men har Brian Nielsen nogen sinde vist seriøse evner som erhvervsminister eller ? Jeg synes ikke han er det mindste kvalificeret i det forhold

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske hans?

Det burde du spørge skatte ministeren om

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)