Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af told for Erhverv

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder i den situation, hvor jeg måske skal at importere nogle senge fra Norge. Det er rimelig let at finde en toldberegner, hvis jeg gjorde det som privatperson, men jeg kan ikke finde en beregner for, hvad det koster for mig som virksomhed?

Har Skat sådan en beregner, hvis man er registeret som importør? Eller er der andre, som har viden om, hvad toldsatserne er mellem Norge og Danmark?

Vh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik,

Jeg ville tage fat i Rikke fra fortoldningsbutikken.dk

God hjælp og service i sådan en situation.

Mvh
Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tolden er det samme uanset om det er privat eller erhvervs import. Pas generelt på med div.toldberegnere da de ikke altid korrekte. 

Iøvrigt kan visse vare produceret i Norge være fritaget for moms

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg f.eks. via Skats beregner vælge "senge", så er tolden 0% ... Vil det sige at jeg "kun" skal betale evt. gebyr samt moms naturligvis? :) 

Skats beregner er tiltænkt private personer

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er toldsatsen 0% så skal der ikke betales told. Uanset om toldsatsen er 0% eller ej skal varen indfortoldes, Du vil skulle betale for selve indfortoldningen typisk 350- 600 DKK.  Momsen skal ikke betales men blot modregnes i dit momsregnskab. (forudsat at du er moms registreret)

Men igen pas på med disse toldberegnere da der kan være flere faldgrubber. For at finde ud af den nøjagtige toldsatsen skal du kende den helt nøjagtige varekode for varen, samt varens oprindelsesland. varens oprindelsesland er ikke nødvendigvis det land hvorfra du importere.

Ravn

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej...

Såfremt din speditør bruger varekode / HS koden 

9403.20.20 00; --Senge <-- Kilde Evita fra Skat

Skal der ikke beregnes moms. Du skal formentlig betale et gebyr til speditøreren, eller have din afsender til at aftale med speditøren, at fortoldningen er med i prisen (dette kan være reguleret via incoterm, men det skal verificeres på fragtaftalen, da det er denne speditøren afregner efter)

@ Ravn, der kan ikke være tale om nedsat moms på varer fra Norge sådan en procedure findes ikke, derimod kan varerne have præferenceoprindelse i Norge, denne skal så påføres fakturaen af afsender, så vil der enten være nedsat eller ingen told.

Der findes procedurer hvor told og moms helt bortfalder, men det er meget sjælden ved almindeligt salg, men kan ofte anvendes ifbm reklamationer og reperationer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
@ Ravn, der kan ikke være tale om nedsat moms på varer fra Norge sådan en procedure findes ikke

Det skriver jeg da vist heller ikke noget om! 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn 
Skrevet i dag kl. 20:21

Tolden er det samme uanset om det er privat eller erhvervs import. Pas generelt på med div.toldberegnere da de ikke altid korrekte. 

Iøvrigt kan visse vare produceret i Norge være fritaget for moms

Det er jeg så ret sikker på du skrev

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
Iøvrigt kan visse vare produceret i Norge være fritaget for moms

Den havde jeg så overset, der skulle naturligvis have stået told.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.

Det er Skats egen beregner jeg bruger (den til private) så den burde være rimelig til at stole på :) 

Produktet er lavet i Frankrig og bliver derefter sendt til Norge, hvorfra jeg efter min nye aftale, skal hente det til Danmark.

Grunden til, at jeg ikke henter det direkte i Frankrig, er at de ændrede deres system for godt 6 mdr. siden, og herefter har det næsten været umuligt for mine transportører at få udleveret mit gods. 

Takker for alle de gode svar :) 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)