Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge virksomhedstelefon brugt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at give telefonen en upgrade, men i stedet for at smide dne gamle i skraldespanden tænker jeg at jeg jo lige så godt kan sælge den på brugtmarkedet. Men hvad gør jeg helt konkret med den indtægt jeg får ind på telefonen? Er det nok at jeg bare får en skriftelig kvittering på den er solgt inkl beløb og så overfører jeg pengene til virksomhedskontoen eller skal jeg udstede en faktura som personen så må betale. Og hvad med moms

Sætter stor pris på alle svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er momsreg skal der jo moms på alt salg så svaret er- faktura med moms - og har du telefonen hjemme - naturligvis skat af fri telefon men god ide at sælge den gamle så den er dokumenteret ude

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men hvis en privatperson køber den (man kan vel godt sælge det til en privatperson?), så skal jeg vel blot have en kvittering på salget og så bogføre et som en indtægt der skal betales moms af (dvs jeg i sidste ende refunderer de 25% i moms)? Og tjek til det andet :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhjort:

Ja men hvis en privatperson køber den (man kan vel godt sælge det til en privatperson?), så skal jeg vel blot have en kvittering på salget og så bogføre et som en indtægt der skal betales moms af (dvs jeg i sidste ende refunderer de 25% i moms)? Og tjek til det andet :)

yes en het aom faktura med moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)