Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved køb af vare i udlandet og sælge videre til privat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner.

Jeg er momsregistreret, jeg køber en vare fra udlandet (Tyskland) og videresælger til private kunder i danmark.

Jeg køber en vare for 1.500kr UDEN moms, da dem jeg handler med er momsregisteret, jeg sælger varen i Danmark til fru hansen til 1.800kr 

Moms udgøre 360 kr. ud af faktureværdien. 

Hvordan afregner jeg min moms sidst på året, der er nogle der fortæller at momsfradrag skal udlignes så den går i nul, men er der nogle der kan fortælle mig hvordan??

Skal jeg tilføje salgsmoms og købsmoms i mit regnskab??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har åbenbart ikke forståen nogen om moms eller moms afregning.  Du bør nok sætte dig ind i de elementære moms regler ellers ender du med at tabe penge.

moms afregnes i øvrigt halvårligt eller hvert kvartal.

Jonas chanty:
er nogle der fortæller at momsfradrag skal udlignes så den går i nul, men er der nogle der kan fortælle mig hvordan??

Der er noget du helt har misforstået. Salgsmoms - købsmoms = den moms der skal betales til SKAT.  I dit tilfælde har du ingen købsmoms, så salgsmomsen (de 360 DKK) skal betales til SKAT.

Så du er i gang med at lave en rigtigt dårlig forretning hvor du taber penge.  1.800,00 - 360,00 = 1.440,00 DKK  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms ved køb fra udlandet - som her EU bogføres som 25% erhvervelsesmoms varer under salgsmoms og samme 25% under købs moms så det intet koster dig - og da du ikke betaler moms - ja så er der jo ikke noget at trække fra ved købet. Du skal indberette det som beskrevet + rubrik angive - og da du har moms på din danske pris - ja så taber du jo på handlen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)