Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VAT/Moms på udlejningsbiler i Tyskland

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der forskel på den måde VAT refund fungere på i forhold til hvad man køber? Jeg skal leje en bil i Tyskland for en 6 dagsperiode og udlejningsfirmaet påstår de ikke har mulighed for at fratrække VAT på den endelig faktura, de siger de er ekskluderet fra de normale VAT regler og siger refundering skal man søge efter bagefter, min revisor ved det ikke.
Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, at de skal lægge moms på. Du kan søge den tilbage en gang om året.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 5. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor er reglerne specielle på det område? Kan du henvise mig til en tekst så jeg kan læse mere?
Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke lige på stående fod. Men det er fordi ydelsen/varen er i Tyskland og ikke bliver eksporteret. Det er først når man eksporterer fra landet at det kan være uden moms.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

k3nny:
Hvorfor er reglerne specielle på det område? Kan du henvise mig til en tekst så jeg kan læse mere?

Alle varer, der afhentes i andet EU-land, SKAL belægges med den gældende moms. I modsat fald kan du, hvis du bliver vred på din leverandør, kræve momsen (der ikke er betalt) udbetalt! Og det SKAL leverandøren.

Der er noget skrift her:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oid=1975612

Måske John Hannover / Henrik Koudahl kommer på banen med mere info.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er jo ikke tale om en vare - men en ydelse - lejebil - som udnyttes i udlandet. Momsen kan søges retur via skat i DK hvis du ikke har momspligtig aktivitet i tyskland - Det er helt som hvis du bor på hotel eller spiser på restaurant - der kan du jo heller ikke lige be om at slippe for momsen

https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2234588 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

k3nny:
Hvorfor er reglerne specielle på det område?

Det er da de helt almindelige tyske momsregler der er gældende da varen / ydelsen er købt og bruges i Tyskland. Det er jo kun ved grænseoverskridende salg i EU at du som virksomhed slipper for at skulle betale momsen.

Tilmeldt 5. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Her er jo ikke tale om en vare - men en ydelse - lejebil - som udnyttes i udlandet. Momsen kan søges retur via skat i DK hvis du ikke har momspligtig aktivitet i tyskland - Det er helt som hvis du bor på hotel eller spiser på restaurant - der kan du jo heller ikke lige be om at slippe for momsen


https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2234588 


vh John Hannover



Tak for svaret.
Tilmeldt 5. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Ravn:

k3nny:
Hvorfor er reglerne specielle på det område?



Det er da de helt almindelige tyske momsregler der er gældende da varen / ydelsen er købt og bruges i Tyskland. Det er jo kun ved grænseoverskridende salg i EU at du som virksomhed slipper for at skulle betale momsen.



Klovn, det er da det helt almindelig man kan sige om dig..
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

k3nny:
Klovn, det er da det helt almindelig man kan sige om dig..

Tjahh måske er jeg en klov, men du har da noget af en infantil opførsel. Det er da vist ikke ligefrem studenterhuen der trykker på dit hove!

Hvorfor er man en klov når man forsøger at at forklare dig tingene som du åbenbart ikke har forstået eller gider sætte dig ind i? Lad mig endelig høre hvis ellers du evner at forklare det!   

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)