Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS og konkurs !!!!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Temmeligt omg. Søg også statstidende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John

Ejeren har for nyligt efter pres oplyst at det er under konkurs ( men ikke hvornår) og årsagen til at diverse løn ikke blev betalt.den 30. april, at udgifter var større end omsætningen.

Det er muligt at udgifter var større end omsætning, men på det du skriver så virker det som om at konkursen slet ikke eksisterer....og således blot er på stand buy, til senere brug.

Ja må prøve statstidende..

Tak fra Mr.-Hansen



Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan vel også være en masse igangværende, som kurator vil have ind.

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
I Statstidende kommer der intet frem om den pågældende virksomhed, så den er ikke under konkurs tænker jeg, så den begrundelse har ikke været sand.

Det ville jo også være dumt at melde sit IVS konkurs, hvis man vil fortsætte med andet, da man så ikke kan bruge det mindre underskud til noget.


Hvor går man så hen og klager sin nød over manglende løn ?

Politet, fogedretten eller civilt søgsmål ?

Mr. ´-Hansen

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Der kan vel også være en masse igangværende, som kurator vil have ind.

Nej, det kan ikke lade sig gøre.

Der er teknisk set kun en kurator hvis skifteretten har accepteret at et bo tages under konkursbehandling. Og det skal samtidig offentliggøres i statstid.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-Hansen:
I Statstidende kommer der intet frem om den pågældende virksomhed, så den er ikke under konkurs tænker jeg, så den begrundelse har ikke været sand.

Det ville jo også være dumt at melde sit IVS konkurs, hvis man vil fortsætte med andet, da man så ikke kan bruge det mindre underskud til noget.


Hvor går man så hen og klager sin nød over manglende løn ?

Politet, fogedretten eller civilt søgsmål ?

Mr. ´-Hansen

Hvis ikke konkursen er offentliggjort så holder han dig hen - ganske simpelt. Der går ikke mere end en dag før en konkurs bliver offentliggjort.

 

Normalvis går man som lønmodtager (det formoder jeg du er?) ikke får sin løn går man normalvis til sin fagforening, så hjælper de med det praktiske og juridiske. 

Er du ikke medlem af en ff så skal du selv igang; først ved at rykke arbejdsgiver og får du ikke lønnen mere eller mindre øjeblikkelig, så skal du enten hyre en advokat selv eller gå ned til den lokale retsbygning og få dem til at hjælpe med konkursbegæringen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Jesper og andre

Nu er jeg guidet så langt som muligt.

Det blev lidt langt, da der først var tale om en konkurs, som så nok ikke var sand.alligevel.

Mr.-Hansen



Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig her.

Jeg har selv haft et selskab hvor det gik konkurs. Der gik 2 mdr før virk.dk trykkede på konkurs knappen, SELVOM jeg afmeldte mig som direktør 2 mdr før og fortalte dem at selskab skal konkurs behandles hurtigst som muligt. Tog det alligevel 2 mdr.

Og 1 mdr ekstra før jeg blev indkaldt til stifteretten.

Virk.dk fortalte mig at de er meget presset året rundt og det var på den begyndelse at forsinkelse var så lang.

Og ærligt, konkurs sagen er ikke engang færdig endnu og det er 1.5 år siden nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

At afmelde sig som direktør er IKKE at indgive konkurserklæring. Det vil føre til først rykker for at se om det var en fejl og så til skifteretten der så skal igang med sin procedure som SÅ an enden med en konkurs - enten i egentlig kurator behandling eller som formløs opløsning men det er IKKE at melde konkurs. Det gør man ikke ved at afmelde direktør men stille sikkerhed i forhold til skifteretten (40.000 gode danske kroner) og så vil den langt hurtige stå både i statstidende og i CVR.
At afmelde direktør - unaset man skriver man bare vil lade det gå konkurs - det kan sagtens tage et år eller mere jeps’


Enig med Jesper - jeg tror bare de ansatte holdes hen med snak

Det er fagforening - eller betale advokat - eller - sikre sig bevis for den manglende løn og HVIS den så ender i konkurs (kan tage længe eller være aldrig) så gå til lønmodtagernes Dyrtidsfond. 

Da der vel var flere bør de ”rotte” sig sammen og gå fælles til en advokat. Jeg mener - men er ikke sikker, at ansatte uden løn - som vel eneste undtagelse, kan få en konkursanmeldelse igennem uden sikkerhedsstillese

Hvis ikke andre ved og kan bekræfte, så hør i alle fald advokaten om det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med dig John, men du har vist lavet en "slåfejl" der giver en helt anden mening end den jeg tror du har og kan få spørgeren på afveje ;-)

Cookie - John Hannover:
HVIS den så ender i konkurs (kan tage længe eller være aldrig) så gå til lønmodtagernes Dyrtidsfond

Her er jeg sikker på du mener Lønmodtagernes Garantifond ;-)

De bedste hilsner
/Brian

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)