Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Team Sponsorater til enkeltmandsvirk. skal omsættes til varer, hvordan bogføres det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skellingsted
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-) 

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, som sælger Motocrossdele, samt udstyr. 

Der er et Team tilknyttet. Nogle af Teammedlemerne har fået sponsorater fra andre virksomheder.

Jeg har for et af medlemmerne  skrevet en faktura til det pågældende firma, som ville sponsorere. Jeg har nu, efter modtagelsen af 20.000,- inkl. moms, flyttet beløbet til en anden konto. Manden skal nu have dele og udstyr for de 20.000,- men jeg aner ikke, hvordan jeg skal bogføre det. Han skal jo ikke have for 20.000,- på en gang, men jeg er nødt til at bogføre, at jeg har modtaget de 20.000,- nu. 

Er det mig der er blind? Indrømmet jeg er ikke en haj til bogføring, men min revisor klager ikke vildt meget :-) 

Bedste hilsner fra 

Betina Sommer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville lade revisor råde. Du har jo et salg med moms på 20 t og nu forventes du jo så at levere ting for 20 t uden regning til teammedlemmet - men dette kan jo så ikke bare få tingene uden moms - Derfor er jeg lidt usikker på om ikke den fremgangsmåde I har valgt er dum - Om ikke teammedlemmet skulle have været sponsoreret direkte - men hvis ikke nogen her kan gennemskue den, så er det pengene værd at få svar fra revisoren du taler om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skellingsted
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-) Tak, jeg har spurgt ham og hans løsning er at team medlemet skal skrive en regning til os for at få pengene retur. Men ja, det er en dum løsning for egentlig bliver vi bare brugt som mellemled eller stråmænd, så en anden løsning skal findes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina Sommer:

Hej :-) Tak, jeg har spurgt ham og hans løsning er at team medlemet skal skrive en regning til os for at få pengene retur. Men ja, det er en dum løsning for egentlig bliver vi bare brugt som mellemled eller stråmænd, så en anden løsning skal findes.

ja og skriver han regning for at få sine 20.000 så er det som du skriver jo bare mellemmand - med moms du er - og han kan jo så stadigt ikke få varer fra dig til 20.000 kr da du jo skal have moms - så han kan jo kun bruge de 20.000 til at købe for 16.000 kr varer + moms = 20.000 kr som jeg ser det. OM du så kunne sponsorere og levere billigere så han fik fuldt ud - tja - måske - kan ikke lige regne den ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)