Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder køber ind til privaten - hvilken lovtekst beskriver strafferammen?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mikrofirma - en timeansat ad hoc medarbejder bestiller varer til firmaet, men bestiller også lidt til sig selv via privatemailen, men sælger tror at det hele er på vegne af firmaet og giver derfor den rabat, som er aftalt mellem de to firmaer. (engrospris)

Time ansat kan ikke se at det er forkert / at der er noget galt med det.

Hvor finder jeg lige den lille strimmel lovtekst, hvor der står hvad strafferammen / bødetakst ... for sådan noget.

PS: vedkommende er en supersød og ellers en virkelig god medarbejder ...

mvh

C

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ulovligt.

Det er en mulighed mange steder.

Privatkøbet skal naturligvis betales af personen selv.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor skulle det være ulovligt? 

Hvad er dit problem med det? Så længe medarbejderen selv betaler kan jag altså heller ikke se, at det er et problem. I øvrigt er der masser af virksomheder, der sikrer at medarbejderne får rabatter gennem virksomhedens aftaler, så jeg synes virkelig at du går i MEGET små sko. 

Mvh

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

camilla_cf:
vedkommende er en supersød og ellers en virkelig god medarbejder ...

Men det er chefen åbenbart ikke, når du søger efter en lovtekst du kan bruge mod madarbejderen.  Det virker jo ikke ligefrem som om medarbejderen har forsøgt at bedrage dit firma, i så fald har du ingen sag.

Har vedkommende derimod forsøgt at få varen gratis ved at lade dit firma betale for varen, er der naturligvis tale om en strafbar sag som bør føre til bortvisning.

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej hej og rolig nu

For mig virker det som om, at der ingen aftale findes om at medarbejderen kan og må gøre sådan..og at det er det som trådstarter spørger til tekst om.

Ejers leverandør aftale, ved vi jo ikke hvad indeholder... og måske siger den at ansatte ikke må købe...o.s.v.

Forhold jer til spørgsmålet....

Mr-Hansen



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-Hansen:
Ejers leverandør aftale, ved vi jo ikke hvad indeholder... og måske siger den at ansatte ikke må købe...o.s.v.

Forhold jer til spørgsmålet....

Hvordan forventer du at vi skal forholde os til noget som spørgeren ikke har oplyst??

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ravn:
Hvordan forventer du at vi skal forholde os til noget som spørgeren ikke har oplyst??


I forholder jer allerede til en masse ting, som trådstarter ikke har oplyst,,,

Mr. -Hansen
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-Hansen:
I forholder jer allerede til en masse ting, som trådstarter ikke har oplyst

Så vidt jeg kan se tager vi da udgangspunkt i hvad tråd starteren skriver. 

I øvrigt tyder det jo ikke ligefrem på brud på en eller ukendt leverandøraftale når chefen skriver følgende.

"Hvor finder jeg lige den lille strimmel lovtekst, hvor der står hvad strafferammen / bødetakst ... for sådan noget."

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

orv ... jeg havde ikke lige forventet de reaktioner.

Medarbejder gjort det først uden at vi (firma) vidste det. Medarbejderen er derefter blevet bedt om at stoppe. medarbejder er som sagt uenig og bliver derfor ved at gøre det. Problemet er at medarbejderen køber varen privat  - også til sin famile og venner. dvs at det mig som hænger på garantien, og vi ved ikke om medarbejderens familie er klar over at den forsikring som ellers normalt følger med, jo ikke gælder og evt. klager går jo til undertegnede. 

Medarbejder bruger sin private mail, men præsenterer sig overfor sælger, som om medarbejder handler på firmaets vegne. Faktura på disse specifikke ordrer sendes herefter også til dennes mail.

Sælger ved ikke at det ikke er firmaet som køber, hvilket vil sige at der står i deres regnskab at vi har købt en vare, men det står der jo så ikke noget om i vores regnskab, så der er også et problem med momsen.

Vi var meget længe om / brugt mange ressourcer på at få en aftale i hus med sælger. 

Det er varer til omkring 10.000 - 20.000 kr ikke en plade chokolade.

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er jo egentlig virkelig glad for medarbejder.

så jeg prøver bare at finde andre metoder / argumenter / beviser som kan være med til at forklare, så medarbejder på et eller andet tidspunkt kan se at det medarbejder gør er skadeligt for firmaet / vedkommende selv, så medarbejder stopper.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)