Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto og daytrading

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er pt. arbejdsløs og lever af min opsparing. Lad os sige jeg har et sabatår for egen regning. 

Har jeg mulighed for at ligge nogle penge til side i en iværksætter konto? Og vil det være muligt at bruge den konto til at starte en enkeltmand virksomhed som investerer i værdi papirer og forsøger at skabe et afkast på den måde? Er der nogen som ved det?

Mvh
AI

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver da ingen mening. Fidusen ved en iværksætterkonto er vel at man kan trække indskuddene fra i Skat, men hvis du ingen indtægt har kan du vel ligeså godt investere frie midler.

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er pt. minimum ~87.000,- man skal investere. Så hvis jeg smed det ind på en iværksætter konto og gik igang med at trade for det beløb med det samme, og jeg så endte med et godt resultat, så ville jeg i princippet have en indkomst som der kunne trækkes fra i. Men det kan godt være det ikke er tilladt/muligt.

jeg har dog på fornemmelsen det ikke er tilladt ellers kunne alle jo i princippet bare gøre det før de investerer i værdi papirer og så automatisk få 33% fradrag for det beløb de smider i virksomheden..

For eksempel hvis jeg ville købe aktier for 200.000, så kunne jeg lige filtrere det gennem en iværksætter konto først og generere et 33% fradrag, og så kunne jeg begynde at handle løs med pengene i virksomheden og skabe afkast (forhåbentlig)

Tilmeldt 10. Jun 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ser ikke nogen grund til at du ikke skulle kunne gøre dette.
Vil dog ikke anbefale dig at lave daytrading, da der er stor risiko for at du mister dine penge istedet for at tjene.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent på andre eller hør revisor. Jeg mener ikke ordningerne må bruges til alene financial investering i selskabsform ganske enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)