Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål på falderebet til Regnskab 2.0

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik 

Tak for svar igen :)

Det var nøjagtigt pointen om, at afskrivningerne var længere oppe end ordinær drift, jeg forsøgt at fremmane :) Så jeg tror, jeg er nogenlunde med.

Mange tak for din hjælpe og fordi du gad at bruge tid på det

God aften 

/Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef

Mange tak for dit svar :)

Kapitel 30 omhandler  entreprisekontrakter, men jeg har fundet en anden god tjekliste ;-)

Jeg har foretaget afskrivninger (gjorde jeg før “Resultat af ordinær primær drift”), således at vi nu er ved  “Ordinært resultat før skat”. Posten efter den er "skat af årets resultat" med mulighed for note. Bør jeg ikke her indsætte et 0 med en note om repræsentationsudgifterne, der skal lægges til?

Men som jeg forstår dig, så siger du, at vi bare kan have samme resultat før og efter skat, når der er underskud efter repræsentationsudgifterne? Med så får vi jo fradrag for 100% af repræsentationsudgifterne, og vi skal kun fradrag for 25%. Så skal der ikke - selvom skatten er 0 - være trukket disse udgifter fra?

Eksempel:

1: Ordinært resultat før skat = -1000 kroner

2: Skat 0 (med note om repræsentationsudgifter, hvor noten ser således ud: 75% af alle repræsentationsudgifter + underskud).

3: Lad os sige, at disse repræsentationsudgifter = 200 kroner.

4: Årets resultat = -800 kroner.

Som jeg forstår dig, skal der også stå -1000 kroner i årets resultat...?

På forhånd 1000 tak for hjælpen :)

/Lasse

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.. skide irriterende de ændrer kapitlerne ;) Det var kapitel 37 som omhandler noter, hvor der er en god liste med kravene til de resspektive regnskabsklasser.

Du skal opgøre din skat i et særskilt dokument. Du må ikke tro du kan sætte dette ind sammen med regnskabet.

Her opgører du

Resultat før skat xxx

Tillæg af 75 % repræsentation +xxx

Tilbageførsel af afskrivninger + xxx

Skattemæssige afskrivninger - xxx

Skattepligtig indkomst = XXX

Skat heraf (hvis positiv) 22 % = xxx.

Hvis du har underskud, så har du et underskud til fremførsel (den skattepligtige indkomst) og du skal registrere dette på skat. dk ifb. selvangivelsen efterfølgende.

Hvis du som nævnt har underskud i skatten her, indsætter du blot 0 i skat af årets resultat og gør ikke yderligere. Aktivering af udskudt skat er ikke et krav i klasse B.

Du skal ikke indsætte noter om repræsentationsomkostningerne, det har intet at gøre med regnskabet, kun opgørelsen af skat - som du er nød til og lave i en særskilt excel fil, ko skind eller hvad du bedst skriver på.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:

Men som jeg forstår dig, så siger du, at vi bare kan have samme resultat før og efter skat, når der er underskud efter repræsentationsudgifterne? Med så får vi jo fradrag for 100% af repræsentationsudgifterne, og vi skal kun fradrag for 25%. Så skal der ikke - selvom skatten er 0 - være trukket disse udgifter fra?

uden at læse hele tråden så nej det er galt

Som du selv siger så ville du få fuldt fradrag af rep og det er der jo ikke

Har du 1000 kr underskud før skatte reguleringer og har du f.eks. 1000 kr repræsentation - så lægger du 75% af de 1000 kr = 750 kr TIL dit resultra og så falder underskud fra 1000 til 250 kr

De 250 kr er så det du ved senere overskud har som udskudt skat og der - og først der får det så effekt at du havde repræsentation (ved underskud har du jo så også reelt betalt alle 1000 kr repræsentation helt uden fradrag - så længe du stadigt har underskud efter reguleringen

Først hvis reguleringen giver dig overskud, får det effekt for først der har du haft fradraget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Koskind har nu altid være mit foretrukne materiale :)

Så for lige at bøje det i neon: "Resultat af ordinær primær drift" er nøjagtigt det samme som "Årets resultat", når repræsentation og andet ikke får det til at give overskud. Forstået rigtigt?

Og så skal jeg så særskilt opgive det til skat, når jeg laver selvangivelsen, hvor det skal nævnes?

Forstået rigtig eller er forvirringene total (hos mig)?

/Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen allesammen...! Jeg tror, jeg har fundet ud af det :)

Hvis I kender en god revisor, må I meget gerne sige til. Meget gerne en der bor i eller omkring København, hvo jeg selv bor, så jeg  kan møde vedkommende først, og kan tage forbi og vende noget, hvis vi får et samarbejde.

God aften :)

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

CEF er i alle fald revisor - du kan jo vi ham en PB evt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:

Koskind har nu altid være mit foretrukne materiale :)

Så for lige at bøje det i neon: "Resultat af ordinær primær drift" er nøjagtigt det samme som "Årets resultat", når repræsentation og andet ikke får det til at give overskud. Forstået rigtigt?

Og så skal jeg så særskilt opgive det til skat, når jeg laver selvangivelsen, hvor det skal nævnes?

Forstået rigtig eller er forvirringene total (hos mig)?

/Lasse

nej - du har resultat FØR skat fra dit regnskab - ex 1000 kr og er reprensentation så med 75% 750 kr så ændres resultatet 750 op til resultat til skat som er det du angiver - i dette fald - 250 i stedet for - 1000 - Dermed får du et underskud som er reduceret med værdien af 75% rep. og der med har du mindre underskud til modregning i fremtidigt overskud

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
følger
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)