Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde den rigtige forretningsidé...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har længe gået med drømmen - drømmen om at starte selvstændig virksomhed...

Nu er tiden måske kommet idet jeg er "between jobs" - eneste udfordring er - hvad er den gode idé?

Jeg har en baggrund indenfor finance, og har tidligere arbejdet som CFO i større virksomheder. Det kunne derfor være oplagt at starte som konsulent med ydelser indenfor økonomidirektørens sædvanlige ansvarsområder (accounting, strategi, bogføring, rådgivning mm.)

Det eneste der er udfordringen er at man skal fakturere timer. Det kunne være smart med en fast indtægt a'la abonnement eller lignende.

Har også gået med overvejelser omkring app udvikling eksempelvis til erhvervslivet - men har endnu ikke fundet den gode idé

Er der nogle gode idéer? Så vil jeg blive mægtig glad...

Mh Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil opdage at der ikke er noget der med det samme giver noget der ligner fast garanteret indtægt - heller ikke abonnement - det tager år at opbygge. 

Det er nok hurtigere med ren time fakturering og måske en kombi af deltidsjob/jobs og så løbe det selvstændige i gang.

Der er mange om buddet i strategi, bogføring, rådgivning - og de små nystartede vil ikke bruge penge på det - de slås med at skulle af med 1500 kr til bankkonto og kører helst gratis programmer. Det er de mellemstore og store der kan have behov - ofte som barselsvikar eller andet, for er det rigtige problemer - så er referencer et klart must. Det er noget der skal løbes igang - og det tager tid - skabe referencer - men så kan det bestemt være en succes.

Bare regn med det tager tid og overvej deltid i kombi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jun 18
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har evner og passion vedr finans. Så find noget viden du har som folk evt vil betale penge for og lav en hjemmeside hvor du sælger dette.
Du behøver jo ikke sælge det per time.Det kan være som en bog eller kursus.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)