Jeg købte fornyeligt produkter på en hjemmeside for 10.700,- Jeg henter pakken, køre en tur med min bror og kommer hjem. Åbner pakken og ser der kun ligger 3 produkter (samlet værdi 4.000). Jeg ringer til afsender og underretter dem, og de tjekker overvågning fra udleveringsstedet osv osv osv. De fandt frem til, at de nægtede at udbetale mine penge fordi de mener at pakken var sendt som den skulle. Jeg gjorde indsigelse i banken og afventede NETS til at afgøre sagen. I torsdags (sidste uge) opdager jeg, at produkterne lå i baggage rummet og dette skyldes, at da jeg modtager pakken, sætter jeg den i min bil hvori min bror var. Vi køre en tur, stopper op og jeg går ind et sted, imens bliver han ude og ryger en smøg og skynder sig at åbne min pakke og sætte produkterne op i baggage rummet - for at tage "pis" på mig, for sådan noget gør vi imod hinanden, i sjov. Jeg opdagede som sagt produkterne lå omme bagi og synes hele situationen var så utrolig pinlig, at jeg nænnede at ringe til webshoppen men leverede produkterne tilbage i en fysisk butik. I dag modtog jeg er opkald fra webshoppen som havde modtaget produkterne, og de tror ikke på mig ergo, de ville politianmelde mig for "bedrageri" i og med at jeg havde "forsøgt" at snyde både dem og GLS for 7.000kr. Jeg sagde også i telefonen, at det er jeg da utrolig ked af at høre, og nu havde jeg afleveret produkterne tilbage i god tro, og jeg tilbød endda at købe produkterne for at undgå denne sag skulle frem - men de var ligeglade og køre nu sagen ud. Jeg kan sagtens se det fra deres side af, men jeg har ikke handlet i ond tro på nogen måde her og jeg har som sagt afleveret tingene igen og tilbudt at købe dem, men nu vil de køre den helt ud? Er det her en sag, der er hold i, at altså bliver til noget, er det noget politiet bruger ressourcer på, når sagen er "opklaret" - eller hvordan er jeg stillet? Ender det ud i retssag osv osv for så latterlig en case? Jeg har prøvet at løse cases med webshoppen men får dette svar: Sagen er bestemt beklagelig, ja. Vi og GLS har brugt adskillige ressourcer på denne sag, som meget vel ikke kan gøre op økonomisk. Det er korrekt at vi ikke i sagen har et gældende erstatningskrav, men det ændre ikke på at straffelovens bestemmelser finder anvendelse. Desværre vækker din forklaring ikke megen tillid hos os, taget dine tidligere forklaringer i betragtning. Vi basere endvidere vores påstand om svindel på andre synspunkter end de åbenbare. Disse vi vil naturligvis fremsætte for politiet og ved ene eventuel retssag. Vi har en fast procedure om at sager som involvere svindel - eller forsøg herpå - anmeldes til politiet og vi kan derfor ikke tilbyde dig at lukke sagen ved at du beholder varerne og salget er endeligt. Vi refundere naturligvis dine penge for de varer du har returneret. Håber på hjælp, tak. |
Hvordan kan undgå at se at pakken har været åbnet af din bror?
ErikVad:Desværre vækker din forklaring ikke megen tillid hos os, taget dine tidligere forklaringer i betragtning. Vi basere endvidere vores påstand om svindel på andre synspunkter end de åbenbare.
Umiddelbart lyder det som om du ikke fortælle hele historien, hvad er der i din tidligere forklaring der ikke stemmer overens?
Personligt tvivler jeg meget på om de overhoved har en sag, så det er nok meget tvivlsomt at politiet vil gøre andet end at henvise dem til et civilt søgsmål. Om der i juridisk forstand er tale om svindel eller forsøg på svindel må nogle af Amino juristerne kunne svare på.
Held og lykke
Ravn