Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldt for bedrageri - Sølle.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber sådan på at kunne modtage jeres hjælp om en eventuelt sag.

Jeg købte fornyeligt produkter på en hjemmeside for 10.700,-
Jeg henter pakken, køre en tur med min bror og kommer hjem.
Åbner pakken og ser der kun ligger 3 produkter (samlet værdi 4.000). Jeg ringer til afsender og underretter dem, og de tjekker overvågning fra udleveringsstedet osv osv osv.

De fandt frem til, at de nægtede at udbetale mine penge fordi de mener at pakken var sendt som den skulle.

Jeg gjorde indsigelse i banken og afventede NETS til at afgøre sagen.

I torsdags (sidste uge) opdager jeg, at produkterne lå i baggage rummet og dette skyldes, at da jeg modtager pakken, sætter jeg den i min bil hvori min bror var. Vi køre en tur, stopper op og jeg går ind et sted, imens bliver han ude og ryger en smøg og skynder sig at åbne min pakke og sætte produkterne op i baggage rummet - for at tage "pis" på mig, for sådan noget gør vi imod hinanden, i sjov.

Jeg opdagede som sagt produkterne lå omme bagi og synes hele situationen var så utrolig pinlig, at jeg nænnede at ringe til webshoppen men leverede produkterne tilbage i en fysisk butik.

I dag modtog jeg er opkald fra webshoppen som havde modtaget produkterne, og de tror ikke på mig ergo, de ville politianmelde mig for "bedrageri" i og med at jeg havde "forsøgt" at snyde både dem og GLS for 7.000kr.

Jeg sagde også i telefonen, at det er jeg da utrolig ked af at høre, og nu havde jeg afleveret produkterne tilbage i god tro, og jeg tilbød endda at købe produkterne for at undgå denne sag skulle frem - men de var ligeglade og køre nu sagen ud.

Jeg kan sagtens se det fra deres side af, men jeg har ikke handlet i ond tro på nogen måde her og jeg har som sagt afleveret tingene igen og tilbudt at købe dem, men nu vil de køre den helt ud?

Er det her en sag, der er hold i, at altså bliver til noget, er det noget politiet bruger ressourcer på, når sagen er "opklaret" - eller hvordan er jeg stillet? Ender det ud i retssag osv osv for så latterlig en case?

Jeg har prøvet at løse cases med webshoppen men får dette svar:

Sagen er bestemt beklagelig, ja. Vi og GLS har brugt adskillige ressourcer på denne sag, som meget vel ikke kan gøre op økonomisk. Det er korrekt at vi ikke i sagen har et gældende erstatningskrav, men det ændre ikke på at straffelovens bestemmelser finder anvendelse.

Desværre vækker din forklaring ikke megen tillid hos os, taget dine tidligere forklaringer i betragtning. Vi basere endvidere vores påstand om svindel på andre synspunkter end de åbenbare.
Disse vi vil naturligvis fremsætte for politiet og ved ene eventuel retssag.

Vi har en fast procedure om at sager som involvere svindel - eller forsøg herpå - anmeldes til politiet og vi kan derfor ikke tilbyde dig at lukke sagen ved at du beholder varerne og salget er endeligt.

Vi refundere naturligvis dine penge for de varer du har returneret.


Håber på hjælp, tak.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan kan undgå at se at pakken har været åbnet af din bror?

ErikVad:
Desværre vækker din forklaring ikke megen tillid hos os, taget dine tidligere forklaringer i betragtning. Vi basere endvidere vores påstand om svindel på andre synspunkter end de åbenbare.

Umiddelbart lyder det som om du ikke fortælle hele historien, hvad er der i din tidligere forklaring der ikke stemmer overens?

Personligt tvivler jeg meget på om de overhoved har en sag, så det er nok meget tvivlsomt at politiet vil gøre andet end at henvise dem til et civilt søgsmål. Om der i juridisk forstand er tale om svindel eller forsøg på svindel må nogle af Amino juristerne kunne svare på.

Held og lykke

Ravn

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart enig med Ravn men mangler nok helt at forstå hvad du har sagt i den butik (som vel var samme ejer som webshoppen) da du afleverede varerne retur i den butik, og hvorfor de tilsyneladende tog mod varerne - uden at give dig penge retur - for det ville du vel have-  Det stemmer ikke med at webshoppen nu skriver, at den vil refundere dig pengene for de returnerede varer.

Den butik må du da have givet en forklaring på at komme med nogle varer de skulle tage?

Om der er en svindelsag der kan køres, tør jeg heller ikke tage stilling til - Jeg ville ringe til dem og tale med dem for at se om ikke I kan tale jer til rette - men at du har handlet fjumset for at sige det meget mildt, det ved du alt om selv - ærgerligt for jeg tror som lidt på dig, at du ikke ville snyde som sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tusinde tak for svar.

De har en webshop og mange fysiske butikker - men eftersom jeg returnerede i butikken spurgte de, om det var OK at de tilbagesendte det til webshoppen, fordi så gjorde det ikke noget ved deres tal i den enkelte butik, og dette imødekom jeg naturligvis, for for mit vedkommende var det irrelevant.

De er ikke til, at tale med på nogen tænkelig måde.

De spurgte om pakken havde været åben og om der havde været andre til stede, da jeg åbnede pakken og hertil svarede jeg nej.
Fordi jeg åbnede pakken for første gang i mit hjem, og der var jeg alene, men min kære bror havde jo været i den før, men jeg modtager ugenligt utrolig mange pakker og jeg stod dermed ikke og studerede pakken, om tapen havde været taget af og sat på igen.

Så det er dette de mener med det.
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tusinde tak for svar.

De spurgte om pakken havde været åben og om der havde været andre til stede, da jeg åbnede pakken og hertil svarede jeg nej.
Fordi jeg åbnede pakken for første gang i mit hjem, og der var jeg alene, men min kære bror havde jo været i den før, men jeg modtager ugenligt utrolig mange pakker og jeg stod dermed ikke og studerede pakken, om tapen havde været taget af og sat på igen.

Så det er dette de mener med det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
De har en webshop og mange fysiske butikker - men eftersom jeg returnerede i butikken spurgte de, om det var OK at de tilbagesendte det til webshoppen, fordi så gjorde det ikke noget ved deres tal i den enkelte butik, og dette imødekom jeg naturligvis, for for mit vedkommende var det irrelevant.

Hvad fik du for dokumentation fra butikken - og var det dateret før webshoppen anklagede dig for svindel - så du kan datomæssigt vise du leverede alt tilbage INDEN du fik trussel om noget?

Hvorfor ville butikken returnere til webshoppen - Butikken må da have spurgt hvor du havde varen fra??? - og bedt om et eller andet som dokumentation fra det var deres varer og du havde returret?

Fik du penge retur af butikken - eller sagde de at det ville komme via webshoppen
Synes det den er helt uklar.

I princip er det din bror der er svindleren i første omgang faktisk - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
De er ikke til, at tale med på nogen tænkelig måde.

Så send dem et brev hvor du på en sober måde beskriver forløbet, beklag med lad være med at angre da du så kommer til at fremstå utroværdig. Så har du jo godt hvad du kan i denne sag (husk at gem kopi af brevet)

Har du bror nu lært lektien?  

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror som udgangspunkt kun det bedste om folk og har ikke grund til andet. Ej heller tilkommer det mig at sidde og bedømme hvad der er sandt og falsk. Men hånden på hjeret så kan jeg godt forstå at butikken har svært ved at følge dine forklaringer. 

Kan man tage tapen af en pakke og sætte det på igen uden at nogen vil lægge mærke til det? jeg tror det ikke. 

"Sådan nogen ting gør vi ved hinanden" - men du har ikke talt med ham om at der manglede nogle dele af pakken efter han havde leget kispus med dig og inden du ringede til forretningen. 

Så jeg kan egentlig godt forstå at shoppen holder fast i deres principper om at når noget lugter af fisk så må det være op til anklagemyndigheden at vurdere om det nu også er en fisk. Shoppen har efter min overbevisning behandlet dig helt efter bogen og prof. 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen John,

Jeg fik ingen dokumentation fra butikken, udover et visitkort af butikschefen.

Jeg gik ind i butikken (da der står på deres hjemmeside, at varer købt på nettet kan returneres i alle butikker) og afleverede varende. Manden spurgte om det var ok de blev sendt ind til webshoppen og pengene udbetalt derfra, og det sagde jeg ok til.

Med varene var der en kvittering for hvad jeg havde købt, den fik de naturligvis. Det fremgik tydeligt at kvitteringen / produkterne at det var deres (deres butiks-emblem/logo var også på tøjet).

Jeg fik af vide fra dag 1. af da jeg ringede til dem, og de sagde, at de ville politianmelde sagen (men med henblik på at finde mine ting).
I dag, efter de havde modtaget produkterne spørger hun hvor de var (selvfølgelig) og jeg forklare den pinlige situation og hun sagde " Det tror jeg ikke på, så det vi gør nu er, at vi politianmelder dig for bedrageri " og så prøvede jeg at løse problemet stille og roligt, tilbød at købe produkterne for at undgå det her, og synes det var lidt mærkeligt at køre den så langt ud, når de havde fået alle deres ting igen.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
" Det tror jeg ikke på, så det vi gør nu er, at vi politianmelder dig for bedrageri

Det lyder virkelig som en tom trussel, for hvori består bedrageriet? Hvis du vil svindle ville du jo nok ikke levere varen tilbage.  

Vent og se om der overhoved sker noget i denne sag.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)