Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldt for bedrageri - Sølle.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er jo også mit gyldne spørgsmål - Jeg sagde også telefonisk at jeg var ked af situationen og produkterne var returneret - Men fruen i telefonen var ikke rigtig til, at tale med.

I tilfælde af at de gør noget, får man så besked om, at man er blevet anmeldt pr telefon, mail eller lignende? Eller får man blot et brev "one day" med en indkaldelse til et eller andet? - Det er jo en frygtelig situation at stå i midt i sommerferien.
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Men på den anden måde er det også lidt skørt at lave en tom trussel, når de har fået deres ting og sagen er "afsluttet" og de så fremsender mailen med, at det er det, de gør.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
Det er jo en frygtelig situation at stå i midt i sommerferien.

Rolig nu der er altså ingen grund til panik!

Der vil i givet fald ikke ske andet end at du får et brev (e-box) / opringning fra politiet, hvorefter du vil blive afhørt. Derefter skal sagen til anklage myndigheden som så skal vurdere om der er grundlag for at rejse tiltale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

ErikVad:
Det er jo en frygtelig situation at stå i midt i sommerferien.

Rolig nu der er altså ingen grund til panik!

Der vil i givet fald ikke ske andet end at du får et brev (e-box) / opringning fra politiet, hvorefter du vil blive afhørt. Derefter skal sagen til anklage myndigheden som så skal vurdere om der er grundlag for at rejse tiltale.

Enig - Dels er det muligt de ikke kører videre når de har fået alt, dels er det langt fra sikkert de kan få dig anklaget for svindel når du af egen motor afleverede i butik som man kan (her mangler vi at få at vide om du gjorde det INDEN de skrev/sagde du blev anklaget for svindel eller efter. Det var rent tosset du ikke sagde til butikken som det var og fik en kvittering - og meget mærkeligt at butikken overhovedet må modtage varen uden at give dig en kvittering på det - for det skal de da gøre, tænk hvis varen var forsvundet på vej til webshoppen. Ikke for at køre den over i deres lejr, for du har optrådt mildest talt fjumset, men en dom for svindel kræver ganske meget. De skriver så der er mere og det vil de fremlægge til politiet - og det ved vi så ikke, men det kan nu godt bare være for at få dig til at forstå, at den slags går ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig i, at jeg burde have modtaget en kvittering fra dem. Jeg ringede indtil dem om mandagen og sagde jeg havde returneret nogle vare (fik samme ekspedient i røret som tog sig af mig derinde) og sagde blot at pakken ville blive sendt til webshoppen i dag - Men jeg har ingen fysisk dokumentation for at jeg fik pakken der.

Ja, suspekt de siger de har mere de vil fremlægge til politiet, der er ikke mere i sagen.

Vi må se tiden og situationen an, tak for svar.
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Mennesker og virksomheder, kan jo anmelde det de vil - som bare ikke må være falsk

Lad os nu sige at at din ven ikke havde lavet denne joke med dig og det var din egen plan at få noget ekstra.

Som sagen har forløbet sig ( hvis vi tænker at det var din egen plan ), så ville det ikke kunne udløse bedrageri, men "blot" forsøg på bedrageri, men det er jo heller ikke rart.

Hvis de fastholder en anmeldelse, vil du blot skulle komme til en afhøring og måske kan det endda ske på telefonen ( det ved jeg ikke ) og så vil du med garanti senere få oplyst at der ingen sag er.på dig.

De er jo mest pist off p.g.a. den tid de har brugt og som du siger at det forstår du jo godt.

Du har jo også et vidne, som så nok også skal afhøres af politiet.og der er jo ingen som kan modbevise at i 2 ikke taler sandt.

I bund og grund har du intet gjort forkert, men det har derimod din bror gjort ( selvom det var en joke) - Aben vil komme til ham.

Det din bror har gjort / forsaget er bestemt nok ikke oppe i straffeloven, men måske findes der en eller §, som kunne give ham en bøde,, men da det var tænkt , som en uskyldig joke, så ender det nok med en påtale, hvis de kommer så langt.

Får at nyde din ferie, så burde du kontakte politiet på et tidspunkt og høre om der er indgivet anmeldelse synes jeg.... - bedre at vide end have uvished trods alt.

Mr.-Hansen



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
og sagde blot at pakken ville blive sendt til webshoppen i dag - Men jeg har ingen fysisk dokumentation for at jeg fik pakken der.

Undskyld mig men det er simpelthen for tåbeligt specielt set i lyset af den situation du står i! Nu står du jo i en rigtigt dum situation hvis varen ikke kommer frem til webshoppen, for så vil de jo virkelig kunne anklage dig for fusk.

kontakt den pågældende medarbejder i butikken og se om ikke du få ham til at lave en kvittering.

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mr-Hansen,

Tak for svar. Ja, det er noget af en sag det her, jeg synes det er vildt at de vil drage den så langt ud, men jeg kan sagtens se det fra begge sider.

Men tak for svar - Vi krydser for at der ingenting sker, det ville dælme også være synd, så om man må sige, for min kære lillebror som ingen intentioner havde med dette...

Jeg ringer og spørger, om der er oprettet en sag på mig en dag i løbet af de kommende uger, tak!
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Ravn, jeg er helt enig i, at jeg burde have fået noget dokumentation, men jeg er godtroende og tror på de mennesker der viser mig tillid, jeg har ingen grund til at tro andet end de handler i god tro.

Produkterne er fremme hos webshoppen og jeg har fået min tilbagebetaling, så på den front er alt i den skønneste orden.

Men tak for tippet, jeg kan sagtens følge dig - det var riski!!
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
ErikVad:
Men tak for svar - Vi krydser for at der ingenting sker, det ville dælme også være synd, så om man må sige, for min kære lillebror som ingen intentioner havde med dette...

Jeg ringer og spørger, om der er oprettet en sag på mig en dag i løbet af de kommende uger, tak!


Tak for retur ErikVad

Det er muligt at der sker noget, men der vil dog næppe ske noget alvorligt i sidste ende.

Firmaet skriver jo også at de intet krav har til dig og således tænker jeg heller ikke at det vil blive overført et sådan til din bror på nogenmåde. Men han må og skal erkende sin joke, hvis politiet vil tale med ham - hvilket frikender dig.

Men det er på ingen måde noget alvorligt og ingen af jeg ender med at møde Raket Madsen :-) Rolig nu.

Ring hver uge til politiet og forhør dig.... det er ikke sikkert at de må oplyse dig noget pr. telefon,,, men spørg til hvordan du får viden.

Du skal ikke bekymre dig unødigt... det er sgu ikke rart.

Har selv prøvet at blive anmeldt for chikane for at oplyse om manglende betaling til mig på SMS - Det ligger alitd i baghovedt, hvis og hvis. Der kom ingen sag ud af den anmeldelse, men det fyldte.

Mr. - Hansen



Side 2 ud af 3 (21 indlæg)