Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding firma - udbetaling af løn & SKAT

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg har et problem. Som det er lige nu betaler jeg top skat, da i år er et utrolig godt år, sådan er det ikke normalt.
Ved I om det er muligt at oprette et holding firma, og så udbetale sig selv en normal løn, lad os sige 30.000kr om måneden over de næste par år og så ende med at betale en normal skatte procent? Eller vil skatten altid ende op høj, selvom jeg overfører pengene til et holding og udbetaler dem, over de år hvor det ikke går så godt?
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder til at du skal tage en snak med din revisor. Hvorvidt at du har et holding selskab eller ej, så påvirker det ikke din personlige skat. Hvis du har din virksomhed i selskabsform, så er det dine lønudbetalinger der er afgørende for din skattebetaling. Såfremt at du har din virksomhed i personligt regi, så kan du benytte virksomhedsskatteordningen.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar Anders, jeg er simpelthen den største rookie til disse ting, jeg er meget glad for at du vil hjælpe.
Min revisor er ved at være godt oppe i årene, så han er ikke helt sikker på det :-( Desværre er det min onkel så han er svær at brokke sig over :-))

Pga. min manglende evne inden for disse ting har jeg lidt svært ved at forstå dit spørgsmål, måske du kan hjælpe mig hvis jeg kommer med et eksempel:

Lad os sige at jeg overfører 1 million DKK til MitHolding ApS. Derefter stopper jeg med at tjene penge overhovedet så min indtægt er 0 udover de 30.000DKK jeg hver måned betaler mig selv i løn fra MitHolding ApS. Vil min skatteprocent så ende på ca. 38%? Eller vil den stadig være over 50%?

Tusinde tak for hjælpen, og undskyld den manglede forståelse

Mvh
André
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej André

Jeg tror at du blander tingene unødigt sammen, det der er vigtigt er hvilken virksomhedsform din nuværende virksomhed er, men det vil med stor sandsynlighed være muligt for dig at udskyde skatten, således at din skatteprocent hedder 38%. Men det sker ikke ved at bruge et holding selskab. Du er velkommen til at ringe til mig 50 50 34 60, så kan vi lige udrede hvad der er aktuelt for dig, for jeg er ikke sikker på at vi forstår hinanden.

Mvh. Anders

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du i dit holding selskab, udbetaler løn til dig selv. Og gør det op til topskattegrænsen på 498.900 kr. (efter AM) så betaler du ca. 46% (mener det er 46% man siger i gns. kommune) i skat. Betaler du mere end dette beløb, så er du over topskat og ryger op over de 52%.

Udbetaler du fra dit holdingselskab udbytte til dig selv, bliver du beskattet med 27% af de første 52.900 kr. (dobbelt hvis du er gift) (bemærk, det kræver at du/i overhovedet ikke har anden aktieindkomst overhovedet), alt over grænsen bliver man beskattet med 42%

Du kan jo evt. prøve at taste dine tal ind her :
https://tax.dk/ Hvor der findes en skatteberegning i excel, i venstre side.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må forresten ikke udbetale løn fra holding medmindre du faktisk laver noget arbejde for selve Holding selekabet

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anho492:
Hej Amino,

Jeg har et problem. Som det er lige nu betaler jeg top skat, da i år er et utrolig godt år, sådan er det ikke normalt.
Ved I om det er muligt at oprette et holding firma, og så udbetale sig selv en normal løn, lad os sige 30.000kr om måneden over de næste par år og så ende med at betale en normal skatte procent? Eller vil skatten altid ende op høj, selvom jeg overfører pengene til et holding og udbetaler dem, over de år hvor det ikke går så godt?

Hvis du vil have et svar du kan bruge til noget er du nød til at fortælle hvordan du tjener pengene i år!

Har du en virksomhed? Hvis ja, hvilken type virksomhed?

Eller

Får du udbetalt regulær løn? Hvis ja, har du selv indflydelse på lønnens størrelse(du er eksempelvis direktør)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anho492:
Hej Amino,

Jeg har et problem. Som det er lige nu betaler jeg top skat, da i år er et utrolig godt år, sådan er det ikke normalt.
Ved I om det er muligt at oprette et holding firma, og så udbetale sig selv en normal løn, lad os sige 30.000kr om måneden over de næste par år og så ende med at betale en normal skatte procent? Eller vil skatten altid ende op høj, selvom jeg overfører pengene til et holding og udbetaler dem, over de år hvor det ikke går så godt?

det korte svar er nej. Du kan godt flytte penge op i holding som skattefrit udbytte - men det ændrer jo intet. Om du lader overskud stå i drift - til skat 22% eller du betaler 22% skat af drifts overskud (som du skal inden du kan flytte penge videre op i holding, har ingen som helst effekt.

Pengene beskattes altid først - alt andet lig - med 22% selskabsskat og det uanset du flytte til holding eller beholder i drift. Du kan så altid nøjes med at tage løn op til topskat ca ½ mio - uanset hvor du tager det (og du må ikke som sådan tage løn i holding uden at have udført konkret arbejde - men det har som sagt ingen som helst betydning)

Havde du personlig virksomhed og brugte VSO så ville de 22% selskabsskat være en acontoskat du fik igen når du senere år hævede penge så det er langt lettere i personlig virksomhed med VSO at fordele skatten end i selskaber. I selskaber kan du dog FØRST tage løn op til topskat (ca 41% bliver det så) og så udbytte op til 27% skat som sammen med den betalte selskabssakt på 22% = ca samme 41% som alm bundskat inkl. am bidrag - det bør du gøre i år formentlig

Holding gør her ingen som helst forskel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tusinde tak for svar.

Situationen er den at pengene ligger i mit firma der er et ApS.
I år kommer jeg til at tjene ca. 1.5 millioner hvor jeg normalt tjener måske 370.000 om året.

Derfor er mit spørgsmål, om hvis jeg førte pengene fra ApS til mit Holding firma i år, og jeg så udbetaler pengene over 10 år i stedet for 1 år, så ender med at betale en lavere skat af de 1.5 millioner - da min indtægt så vil lige på omkring 450.000 årligt i stedet for 1.5 mil et år og 370.000 alle andre år.

Men som jeg kan forstå på dit svar gør det ingen forskel om jeg udbetaler dem over 10 år igennem mit holding, eller over 1 år igennem mit ApS(?)

Tusinde tak for svar og tålmodigheden, jeg er meget ny til dette emne :-)
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)