Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubetalte regninger i ApS selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Da det er gået lidt på rumpen, står jeg i en situation hvor jeg ikke har haft mulighed for at betale vores telefoni i firmaet et beløb på 5100Kr hver mdr. 

Jeg vil høre om mit firma kan være konkurs truet pga udbetalte telefoni regninger, og om det kan påvirke min virksomheder, eller om de bare vil lukke ned for telefonerne, også står man som skyldig til den udbyder. Hvad er konsekvensen ved ikke at kunne betale her og nu? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At telefonen bliver lukket og firmaet bliver sendt til inkasso. Hvorefter vil firmaet vil få en dom for manglende betalingsevne. hvilket giver mulighed at få firmaet registreret i RKI, sker det vil din bank med sikkerhed opsige samarbejdet og I står uden bank.  Ingen anden bank vil have en kunde som står i RKI.

Start med at tage kontakt til teleselskabet, for at finde en løsning, da det ellers kan blive ret dyrt i div. gebyrer.

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for dit svar.

Jeg står selv i RKI  og gjorde jeg også på det tidspunkt jeg oprettede en erhverskonto. Kunne sagtens lade sig gøre :-) 

Men lige for at få svaret så vil firmaet altså ikke kunne gå konkurs ved udbetalte telefoni regninger? Enlg bare det som er spørgsmålet :o)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget mærkeligt at man kan få en konto når man står i RKI, det er så ikke den oplevelse folk har her på Amino. 

Naturligvis kan firmaet gå konkurs ved manglende betaling.  

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. 

Ja havde godt læst en tråd om det før hen herinde, men så sort og hvidt er det ikke. Der er mange ting som spiller ind.
Jeg måtte lave en forretningsplan og sende ind til dem inden godkendelse af konto, så helt lige til var det ikke :-)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor har du så en dyr telefon regning på 5100, når du kan få det meget billigere andre steder ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget lidt sandsynligt at teleselskabet melder dig konkurs for gæld på 5100 kr (de skal stille mere i sikkerhed for at melde konkurs) Er det mange måneder kan det da godt tænkes det er penge nok til at de melder dig konkurs.

De kan gå i retten og du selskabet kan dømmes til at betale og fogeden kan gøre udlæg i selskabets aktiver og du kommer med selskabet i RKI som selskab denne gang
Du kan jo ikke tro du kan drive et selskab seriøst hvis en gæld på 5100 kr vælter dig, så skulle du ikke se at få betalt den gæld. Er det mange måneder og du i forvejen var i RKI og selskabet nu er på vej derind, så må du jo overveje om du gør ting bare sådan nogenlunde fornuftigt eller ej - Det virker ikke helt sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå nu ikke konkurs og få betalt din regning og skift til noget billigere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)