Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forventet konverteringsprocent

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen

Hvis man fx. opretter et site hvor man sammenligner priser på ejendomsmæglere for at genere noget trafik. Følgende indgår man et samarbejde med en mægler om salg af bolig eller en advokat om salg af forskellige relevante dokumenter. Call to Action knapper placeres strategisk på ens site, så det hele tiden er synligt for brugerne. Brugere må forventes at være bolig sælgere eller købere.

Hvad vil man kunne forvente af konvertering fra unikke brugere pr. måned her? Er der nogle eksempler, rapporter eller lign. man kan læne sig op ad? Nogle der har erfaring fra egne sites.

Mvh.
Anders

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men der er så mange faktorer, der kan trække i begge retninger. Så det kan være alt mellem 0 - 50% der klikker videre til annoncøren, alt efter kvaliteten af din indgående trafik og din hjemmeside, samt hvor god du er til vedvarende at optimere hele vejen rundt.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Uptimester. Det er netop de mange faktorer der gør det rigtigt svært at beregne, men findes der ikke en tommelfingerregel, nogle eksempler eller lign. som man kan læne sig op ad?

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders 

Jeg vil give anden skribent ret. Det er umuligt at sige. 

Det er så specific en case (og ikke mindst ny), og meget ulig andet man eventuelt ville kunne finde offentlige data på, at det er umuligt vurdere. Man skal have insider viden fra prissammenlignings-portaler indenfor rådgivning/service for at kunne komme med noget kvalificeret (mybanker.dk, forsikringsportalen.dk og lign).

Alternativt skal du grave de data frem der findes på klikrater og konverteringsrater og så forsøge at justere for dine specifikke forhold. Tror ikke på at det er muligt at komme med noget kvalificeret, men tror ikke du kommer det nærmere.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Brian.

Det behøver ikke nødvendigvis være data fra denne specifikke case, hvis ikke man kan give noget svar. Hvilke andre cases kan man finde offentligt data på?

Er du bekendt med hvor man kan finde klik- og konverteringsrater?

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Er ret sikker på der ikke findes nogle generelle og officielle data. Mediabureauerne har masser af data på klikrater, men det er lukket land medmindre man har en tæt personlig kontakt. 

Konverteringsrater er endnu sværere at få fingrene i. Bureauerne der håndterer adwords (digitale bureauer + mediabureauer) må have en del data, men har aldrig set noget statisk.

Bedst bud er google sig frem til hvad der måtte være. 

Der kommer i hvert fald "noget" frem på "average CTR banner ads" og "statistics digitale marketing" og lign.

Konverteringsrater på en "almindelig webshop" ligger på 1-3,5%. Det er i hvert fald mit bud. Kunne være indenfor brancherne "elektronik, legetøj, tøj/mode" etc.

God fornøjelse

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din uddybning Brian.

Jeg fandt denne afstemning om konverteringsrate i en anden Amino tråd og den giver et billede af hvor de fleste ligger. Den siger dog ingenting om branche hvilket ville have været en rigtig god parameter at have med.

Jeg tror man i mit eksempel vil have en konverteringsrate imellem 0-1% det første halve år, og så kan man påvirke den opad på en lang række forskellige måder. 

Hvis der er flere der har input hører jeg dem gerne. Eksempler fra din virkelige verden vil kunne være meget interessante. 

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 26. Jun 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt ville jeg bruge 1% i mine beregninger.
Har du laverer er der et problem. Har du større bliver du positivt overrasket.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)