Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man selv bestemme overskuddet i virksomhed?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop eksemplet med mobiltelefonen så er det jo fuldt lovligt at sætte den på en afskrivningssaldo, ligesom det er fuldt lovligt ikke at afskrive på saldoen.

Så i begrænset omfang har man mulighed for at styre sin indkomst. Det kræver så en konkret vurdering fra udgift til udgift.

Om det er snyd? Det er vel i samme kategori som folk der bruger virksomhedsskatteordningen til at spare op i for at kunne få SU. Det sidste er en af staten accepteret metode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Hej John

Cookie - John Hannover:
det er jeg ikke sikker på du har ret i - hvis formålet alene er at snyde systemet og opnå et overskud der giver dagpenge ret

Jeg er enig, hvis formålet er snyd og bedrag, så er det ikke lovligt.

Min pointe var bare at Skat nok ikke kommer efter en nystartet selvstændig der vælger at købe mobiltelefonen privat selv om den bliver brugt i firmaet og lign. situationer.

Jeg er helt sikkert på at der vil blive kigget kritisk på eks. salg af varer der ikke er bogført som indkøbt i virksomheden osv..

De bedste hilsner
/Brian

ja telefon er en af de ting man jo fint må holde privat så det kan man sagtens tage ind eller undlade helt som man vil (tage ind = skat af fri tlf) men jeg vil godt fastholde at man ikke ellers må fifle med regnskabet for at opnå dagpengeret - ud over at det formentlig jo kan være dyrt nok 

Sammenligning med VSO synes jeg er lidt søgt- for ja den er jo anerkendt i forhold til SU men ved dagpenge mener jeg nu faktisk at man nu regner både hævet og ikke hævet overskud med - ganske som man regner både løn i et selskab /IVS og ApS) og selskabets resultat med når dagpengeret skal beregnes??

AAt man må bruge VSO i forhold til SU betyder ikke at man kan bruge VSO og få dagpenge alene ved hævningerne  - bla.a også fordi det jo så skal lukkes og dermed realiseres jo også det ikke hævede

Man kan ikke sammenligne SU og dagpenge vil jeg påstå - der er meget skarpere regler for dagpenge og de omfatter både resultat og løn helt som de ikke kan opnås ved at spare op til VSO

Da det jo er mere end dyrt hvis man viser sig at få dagpenge og de kan sige “snyd” så vil jeg nu nok råde til, hvis man tror på man må undlade at tage omkostninger fuldt ind - at man får et skriftlig OK fra A-kassen inden

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

John, der er vel ikke forskel på om du vælger at bruge virksomhedsskatteordningen for at kunne modtage SU eller du vælger at bruge muligheden for at henføre køb af driftsmidler mv til din afskrivningssaldo og derefter undlade at afskrive. Det er fuldt lovligt og skattemæssigt alene en periodeforskydning.

I begge tilfælde bruges metoden for at opnå penge for statskassen. Og det ene er vel ikke mere rigtigt end det andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

John, der er vel ikke forskel på om du vælger at bruge virksomhedsskatteordningen for at kunne modtage SU eller du vælger at bruge muligheden for at henføre køb af driftsmidler mv til din afskrivningssaldo og derefter undlade at afskrive. Det er fuldt lovligt og skattemæssigt alene en periodeforskydning.

I begge tilfælde bruges metoden for at opnå penge for statskassen. Og det ene er vel ikke mere rigtigt end det andet?

Henrik man kan ikke periodeforskyde for at få dagpenge ret som jeg ser det. Det kræver jo lukning og dermed opløsning af det udskudte - ved lukning vil værdier vel normalt dukke op - og periodeforskydning kan jeg dermed ikke se brugt når der skal lukkes helt for CVR for at få dagpenge
(Ellers skal aktiiverne jo i alle fald påvises kasseret som værdiløse)

Skat har ikke noget mod man betaler for meget ved ikke at tage fulde afskrivninger (men det bliver nok rod hvis man også undlader at bogføre alm udgifter) men dagpenge/a kasse vil jeg mene kræver at der ikke manipuleres - glemmes en masse udgifter - alene for at vise en indtægt der giver fulde dagpenge

Men - man kan jo høre a kassen ud fra dine argumenter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

John, der skal ikke herske tvivl om at jeg mener at manipulation for at få en ydelse fra staten er forkert hvad enten det er dagpenge eller SU.

Jeg ser bare ikke den store forskel på om man VSO bruges eller bogføringsprincipper bruges. I begge tilfælde bruges de ofte for at få en ydelse som man ellers ikke ville være berettiget til. Samfundet accepterer den ene - hvorfor så ikke den anden? Nå det er en moralsk diskussion, hvor vi dog nok er enige i det grundlæggende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik - jeg tror du ser det skattelov teknisk - men det kan man vel ikke. VSO og SU er jo noget man får mens man driver virksomheden (eller selskabet) og udskyder skattepligtigtig indtægt indtil man er ude af SU

Dagpenge kræver lukning af firmaet - helt lukning og så kan man jo ikke udskyde noget til efter dagpenge.

Evt ikke afskrevet aktiv skal ved lukning jo købes ud  i en eller anden form (selv eller andre osv) og så dukker den værdi man udskød jo op minus forringelse ved brugen- og om man så har valgt at afskrive 0 for at få overskud eller 25% osv har ikke betydning - da hele "boet" jo skal gøres op før man bevilget dagpenge ved lukningen af ens CVR

Resultatet må så være ret ens, om man afskrev eller ikke når først lukningen er gennemført. Det er det fulde resultat efter lukning som tæller i dagpengeret.

Eneste alternativ ville være at man slet ikke tog udgifter i firmaet - kun indtægter og betalte moms og skat af det - og så "åd" alle udgifterne selv - hvilket jeg ville finde dels tåbeligt og i høj grad også tvivlsomt ved en gennemgang for dagpengeret. Frem til idag skal der jo tilmed revisorerklæring på ved lukning - for at vise det regulerede (renter osv) resultat til brug for dagpenge beregningen.

Jeg er ret sikker på, at et regnskab der alene har indtægterne men holder udgifterne ude - til brug for dagpengeret vil være svindel - men man kan jo høre sin a-kasse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)