Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej Aminoer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min spanske ven (som bor i Spanien )vil gerne købe et hus her i DK og bruge det til sit arbejdskontor og kundebesøg en i mellem .Spørgsmålet er at er han nød til at registrere et firma i DK ?

tak på for hånd 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

EU borgere og selskaber fra EU kan mig bekendt købe helårsboliger og ejendom til erhverv (som jo så skal være registreret som erhverv - eller sted med tilladelse til erhverv) - men ikke sommerhuse  hvis de enten har EU opholdsbevis eller vil have job eller drive virksomhed her i landet

EU selskaber kan kan kun købe fast ejendom, hvis der underskrives en erklæring om, at købet sker til erhvervsbrug eller helårsbeboelse. (igen ikke sommerhuse og igen - hvis erhverv - skal der være tilladelse til erhverv i huset)

OM der så kan opstå en dansk skattepligt ved at drive selskabet (det spanske) fra dansk ejendom osv må nok overvejes

Ligeså evt skattekonsekvens hvis det kan ses som hovedaktionær der får en fordel ved at kunne benytte huset privat - men det kan så være anderledes i Spanien eller - indgå i dansk vurdering af skattepligt

Jeg tror nok jeg ville kontakte en revisor med forstand på de dele + ejendomsmægler for at sikre der må drives erhverv fra stedet .  Et lejemål forekommer enklere og måske billigere - og mit svar er lidt i tågen - efter bedste evne

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusin tak John og fortsat god weekend :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)