Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab uden direktion? Tvangopløsning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har solgt mit tidligere firma for 6 mdr siden, og vi havde ændret direktør i firmaet som har overtaget 100% andel. Idag er firmaet på ved mod en tvangsopløsning. Jeg kan se at han nu helt har efterladt firmaet uden direktion. Hvem hæfter ? Selskabet er et IVS.

Jeg håber ikke denne konkurs vil have betydning for mig, da jeg trådte ud af selskabet for 6 mdr siden. Håber nogle kan gøre mig klogere på dette. Og hvem er enlig den ansvarlige når selskabet nu er helt uden direktion?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har solgt alle anparter i dit IVS og forudsat du ikke har kautioneret personligt i banken eller andre steder (det skal nemlig annulleres hvis du sælger - ellers hæfter du stadigt i de forhold du har kautioneret) - ja så er det den nye ejer der er eneansvarlig sammen med evt direktør.
Jeg går ud fra salget er gennemført korrekt med betaling og ændringer af ejere osv


Så længe du ikke inden salget har gjort noget ansvarspådragende som kunne give hæftelesgennembrud (ikke sandsynligt) og ikke har kautioneret selv (nok mere almindeligt), så er det alene de nye der hæfter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar John. Jeg har ikke kautioneret privat i selskabet, jeg er stifteren af selskabet og som beskrevet for 6 mdr siden har jeg solgt alle mine anparter og vi har ændret tingene korrekt på virk osv. Jeg kan se han nu har forladt selskabet uden direktion, hvem står så til ansvar? Stifteren eller den seneste registeret i selskabet, ja for lige nu har firmet ingen direktion så vidt jeg kan se. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Exclusive1:

Mange tak for dit hurtige svar John. Jeg har ikke kautioneret privat i selskabet, jeg er stifteren af selskabet og som beskrevet for 6 mdr siden har jeg solgt alle mine anparter og vi har ændret tingene korrekt på virk osv. Jeg kan se han nu har forladt selskabet uden direktion, hvem står så til ansvar? Stifteren eller den seneste registeret i selskabet, ja for lige nu har firmet ingen direktion så vidt jeg kan se. 

det gør ejer/ledelse på det tidspunkt direktøren frameldes og ikke stifteren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)