Hej Kia
Hvis du har ca 25 besøgende om dagen i flere måneder = 1500 besøgende på 2 mdr og intet salg så er det i hvert 100% sikkert at du ikke skal starte med SEO.
SEO giver bedre rankings på google og dermed trafik. Det er ikke et trafik problem du har - i hvert fald ikke det vigtigste lige nu.
Du kan lave nok så meget SEO og købe nok så meget trafik, men hvis de ikke konvertere til salg så er det jo penge ud af vinduet.
Med fare for at fornærme nogen så undrer der mig ofte hvorfor SEO tilsyneladende er svaret på alle online problemer.
Hvis der har været 1500 besøgende og intet salg så skal du kigge efter :
1. den trafik du har fået er ikke relevant = de er ikke interesserede i dine produkter. Det argument kunne jeg købe hvis der var tale om 100 besøgende men du har haft så mange at der må have sneget sig nogle ind på din side som gør det fordi de har været interesserede i din shop/produkt. Det vil sige at du sandsynligvis har haft en vis relevant trafik og dermed er det nok ikke et spørgsmål om trafikken er relevant eller ej.
2. Der kan være noget teknisk der forhindre gennemførelses af ordre. Tjekkes ved at lave test ordre (eller få venner / familie ) til at gøre det fra forskellige devices. Lavede en "halv" testordre. Du skal arbejde med check out. Der er for meget på engelsk + Der står blot kreditkort men ikke hvilket (normalt klikker man ved det kort man benytter. Fragten er ok. Ville være optimalt hvis man kunne vælge specifik pakkeshop, men det er en mindre ting lige nu.
3. Dit produkter er simpelthen ikke attraktiv nok. Hvorfor skulle man handle hos dig og ikke på Zalando? Kvindetøj er måske den kategori med de allerhøjeste returrater og det skyldtes jo blandt andet at der er svært at ramme den korrekte pasform på fx bukser. mener at returraten er 30-40% på kvindebukser. Når der er så stor risiko for at købe noget der ikke passer så skal det adresseres. Dine konkurrenter tilbyder fri fragt og fri retur. Personligt er jeg modstander af fri retur men lige præcist på kvindetøj kan det være en forudsætning.
Synes ikke jeg umiddelbart kunne se noget omkring størrelser. Altså udover fx str Small. Men hvad svarer det til i cm på de enkelte modeller. Tænker der er forskel.
Et andet forhold er at kendte mærker sælger langt bedre end ukendte. Er dine så kendte at kunderne ikke oplever nogen risiko må de køber. Dvs de kender kvaliteten ud fra kendskabet til mærket. Hvis ikke så er der en barriere der skal arbejdes med.
Der er mere i samme dur, men det bliver langt.
Du skal have fat i nogle potentielle kunder og få den ind på siden og så skal de fortælle dig hvorfor de ikke køber.
Løsning : Inviter xx på facebook og tilbyd dem varer for xx kroner for at dukke og et givet sted og så lad dem teste shoppe live og bed dem kommenterer. (Der skal arbejdes lidt med set upp´et men du forstår ideen:-):
Send gerne PB hvis jeg skal uddybe. Har intet at sælge så det er gratis og du kan tage det du kan bruge.