Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import (told, udenlandsk moms etc.)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Hvordan forholder det sig med at købe tøj hos en leverandør i udlandet og sælge det i Danmark via webshop? Det drejer sig konkret om at tage et parti børnetøj hjem, der vil blive købt direkte fra producenten i Spanien. 

Jeg er klar over, at der naturligvis skal 25% moms på, når det sælges, men hvad med importtold/tarif etc.? Og hvad med Spansk moms - hvis jeg betaler en sådan, kan man så få den refunderet, så vi ikke betaler moms to gange?

Endelig: Er der andre ting, man skal være opmærksom på, når man køber ting ind til videresalg fra udlandet?

Alt godt og 1000 tak…!

/Lasse

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du bør state med at sætte dig ind i de helt basale momregler som gælder for varekøb indenfor EU. Told pålægges kun på vare fra lande udenfor EU.  Er du moms registreret skal du ikke betale moms ved køb i Spanien.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for fint svar. Det vil jeg gør :)

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:
Jeg er klar over, at der naturligvis skal 25% moms på, når det sælges, men hvad med importtold/tarif etc.? Og hvad med Spansk moms - hvis jeg betaler en sådan, kan man så få den refunderet, så vi ikke betaler moms to gange

du opgiver dit danske moms nr = CVR med dk foran til leverandøren som så fakturerer dig uden spansk moms. Du skal angive reverse charge moms - find skemaet for import vare fra EU og se hvordan her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html Det koster ikke moms men skal gøres korrekt

Der er ikke så meget mere ud over i sagens natur det sædvanlige med moms på ved salg i DK osv - og være sikker på det er ægte og ikke kopivarer og ikke betale forud med mindre du har fuld tillid mm - og så er markedet for børnetøj i Danmark via webshops i øvrigt ret "fuldt" :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John


1000 tak for godt svar...! Meget brugbart :)

Og tak for input - både om tillid og iagttagelsen af det"fulde" marked for børnetøj. Jeg er enig. Men vi sælger en type produkt, som ingen andre på dansk marked har. Ingen. Det kan der naturligvis være en god grund til (ingen efterspørgsel og at produktet er for wack), men vi tror meget på det, og derfor forsøger vi os. Om det bliver en fiasko af de større, må vi tales ved om om et halvt års tid. Hold øje med medierne ;-)

God aften og endnu en gang tak.

/Lasse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)