Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Poker spil kontra virksomhed !!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hej

Kan man egentligt oprette en virksomhed, baseret på at spille på diverse spille portaler ?

Gevinster er der jo typisk betalt skat af inden udbetaling, så den skal vel ikke beskattes igen eller ?

Vil tabte spil / indbetalinger, kunne bruges som fradrag , grundet at det er en udgift ? Og her tænker jeg på hvis virksomheden samtidig havde anden virke, hvor den så havde en positivt indtjening.

Måske lidt snørklet spurgt...

Mr-Hansen

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder næsten det samme måde som aktie investering . Bare din idé er høj høj høj Risko.

Prøv tænkt at hvis man oprettede et firma der basede sin indtjening på poker spil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-Hansen:
Hej Hej

Kan man egentligt oprette en virksomhed, baseret på at spille på diverse spille portaler ?

Gevinster er der jo typisk betalt skat af inden udbetaling, så den skal vel ikke beskattes igen eller ?

Vil tabte spil / indbetalinger, kunne bruges som fradrag , grundet at det er en udgift ? Og her tænker jeg på hvis virksomheden samtidig havde anden virke, hvor den så havde en positivt indtjening.

Måske lidt snørklet spurgt...

Mr-Hansen

først og fremmest er kravet jo - at det er erhvervsmæssigt seriøst og så vil gevinster alt andet lig være indtægt = skat af det som overstiger udgift uanset hvad som jeg lige ser det + meget tvivlsomt = nej - til underskud samlet og heller ikke accept af underskud i den aktivitet trukket fra indtægt fra noget helt andet vil jeg mene - men vent på andre - jeg ved for lidt om hvad der er trukket - præmieafgift eller om det udløser personskat som jeg ville tro - ved poker f.eks mens andre kan være præmieafgift - 
Jeg tror ikke skat vil godkende fradrag i personlig indkomst i personlig virksomhed ved underskud på spilleaktivitet - vent på flere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

At du spiller poker eller andet på nettet, kan aldrig blive betragtet som en erhvervsmæssig virksomhed.

Hvis du spiller på en af de sider, der er godkendt af spillemyndigheden (eller tilsvarende licenserede i andre EU lande), er gevinster skattefrie.

Hvis du spiller på en af de ikke godkendte portaler, så er du skattepligtig af din nettogevinst ved spillet som personlig indkomst.

Hvis du har tab, kan du ikke fratrække det.

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:
ørst og fremmest er kravet jo - at det er erhvervsmæssigt seriøst og så vil gevinster alt andet lig være indtægt = skat af det som overstiger udgift


Det er også den mølle jeg bliver forvirret af, for godkendte spilaktører fra Dansk side af, der betales / fratrækkes 15 % i skat inden udbetalingen af en gevinst og sådan er det for alle. - så et firma skal vel ikke betale ekstra skat ....

Som privat person så kan du / man ikke bruge sine tabte spil investeringer til noget andet end det er et tab. - men kan udgift / tab bruges, hvis det er en firma ?

Tak John - Jeg ved du beder om at jeg venter på andre indput - Så jeg understreger blot problem stillingen...

Mr-Hansen

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ole Lynge Andersen:

At du spiller poker eller andet på nettet, kan aldrig blive betragtet som en erhvervsmæssig virksomhed.



Hvis du spiller på en af de sider, der er godkendt af spillemyndigheden (eller tilsvarende licenserede i andre EU lande), er gevinster skattefrie.



Det lyder fair nok - men samtidig lyder det ikke fair nok

Der hvor der spilles er jo typisk hos en virksomhed, hvor virksomhedens formål er at tjene penge - så hvorfor kan jeg /andre ikke oprette en spiller virksomhed, som bruger denne spille platform, hvor underskud kan fratrækkes...


Ligesom en tømrer der handler i en trælasthandel...

Mr-Hansen
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En helt grundlæggende forudsætning for, at en aktivitet kan betragtes som en virksomhed skattemæssigt, er at den drives med en berettiget forventning om at give overskud.

Poker anses af SKAT og domstolene for at være hasardspil, da det har et meget betydeligt træk af tilfældigheder.

http://www.hoejesteret.dk/hoejesteret/nyheder/pressemeddelelser/Pages/PokerspilletTexasHold%E2%80%99emiturneringsformansetforhasard.aspx

Udbyderen af pokerspil er en virksomhed, fordi de som de eneste i forbindelse med spillet uden tvivl tjener penge. Spillernes eventuelle indtjening beror derimod i høj grad på tilfældigheder. 

Du kan heller ikke basere en virksomhed på at købe lottokuponer eller skrabespil. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Ole Lynge Andersen:
Poker anses af SKAT og domstolene for at være hasardspil, da det har et meget betydeligt træk af tilfældigheder


Tak for dit indput - Jeg læser ikke at det højesteret kom frem til, er det samme som du beskriver det.

Det oplyses

om tilfældet i form af gode kort har betydning for udfaldet af såvel det enkelte spil som den samlede turnering, så har spillernes erfaring og dygtighed den overvejende indflydelse på udfaldet af en turnering. Dette fører efter vores opfattelse i sig selv til, at spillet Texas Hold’em af­vik­let i turnerings­form ikke kan anses for om­fattet af hasard­begrebet i straf­felo­vens § 204 (og § 203).


Vi stemmer derfor for at stadfæste byrettens frifindende dom. Subsidiært stemmer vi som dommerne Torben Mel­chior og Henrik Waaben for at lade straffen bortfalde.

Men ovennævnte sag er desuden om at arrangere et game og ikke det at deltage i et game og det var netop det at deltage. som blev oplyst ikke er omfattet af hasardbegrebet og således er det ikke ulovligt, hvilket der så må kunne drives en virksomhed ud fra, som jeg ser det.

Og således bør ens tab spil kunne bruges som modregning på et eller andet - og det er der jeg prøver at nå til

Mr.-Hansen

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du læser ikke dommen rigtigt. Den passus du har taget ud, er mindretallet på 2 ud af de 5 dommeres holdning.

Flertallet på 3 ud af 5 besluttede, at der var tale om hasardspil, og det er flertallets holdning der tæller.

Jeg ved godt, at der er forskel på en turnering som nævnt i dommen og online poker - især ved at online poker er lovligt.

Jeg tog det med, for at oplyse dig om, hvad baggrunden for SKATs holdning og praksis på området er.

Og praksis er ganske klar, det kan ikke betragtes som erhvervsmæssig virksomhed at spille poker.

Du kan da også lige få et link til en afgørelse fra Landsskatteretten: https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=1844442

Og en artikel om emnet: http://www.mwblaw.dk/Nyheder/Nyheder%202009/2009-09-21%20Pokerbeskatning.aspx

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)