Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af multifirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har lidt tanker om og starte et multifirma op det jeg skal lave er pudse vinduer rendse tagrender og mindre haveopgaver og på sigt hvis det kommer til og køre så tænker jeg os noget med fliserens impræninger hvad tænker i om idé er det noget man kan leve af og hvad tager man pr vinduer og pr meter tagrende og hvad med græslåning hvad er prisen på de forskellige har selvfølge selv lidt priser jeg leger lidt med men ved ikke om det er for meget eller for lidt måden jeg vil få kunder på er og gå ud med flyer's tænker det er da noget der må kommer lidt kunder på hvis I har andre idé kom gerne med dem håber der kommer lidt hjælp

Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 9
Fra  kommer... Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sørensen,

Lidt info jeg har suget til mig her på Amino vedr. priser er:

Find først den timeløn, en given ansat (ikke familetjeneste, men helt alm. ansat) vil skulle have for denne type arbejde.
Læg derefter 40% oveni.
Her skulle du have *nogenlunde* den kostpris der skal til for at få tingene til at løbe rundt.
(OBS: Igen: det er info jeg har suget til mig er på Amino - der kommer forhåbentligt et mere konkret svar fra andre!!)

Derudover skal du også se på *den værdi det giver for kunderne* - hvis du med dette in mente kan førhøje prisen, så gør det.

Den anden vej rundt skal du jo også se på, hvad kunderne er villige til at betale for disse ydelser - særligt set i forhold til, at mange egentligt selv ville kunne udføre disse arbejder, men nogle har travlt med andet, nogle er en smule dove og vil gerne betale sig fra det - men kun hvis prisen er rimelig osv. osv....
Hvad koster en sammenlignelig konkurrent på markedet?
Er målgruppen private eller erhverv? - priserne må/kan/bør differentiere ml. disse.

Jeg deltog i et iværksætter kusus, hvor vi fik tip om "Markedsundersøgelse";
Ideen var, at udforme spørgsmål, der skulle besvare netop det du søger, kunne eks. være "hvis du skulle have en vinduespudser til at pudse alle vinduer i dit hus - hvor meget ville du så være villig til at betale for det? - og hvor mange vinduer har du i huset der skulle pudses?"
(du udregner selv bagefter pris pr. vindue)

Eller: Hvis din terasses fliser havde flisepest og fliserne skulle udskiftes - hvor meget tror du, det ville koste?
Hvis fliserne i stedet kunne renses professionelt for en lavere pris - hvor ville den økonomiske smertegrænse så gå?

Brug kun ord og vendinger, I selv kan stå inde for og forklare kunderne på jævnt dansk hvis de spørger ind til dem.
Samtlige spørgsmål skal være opstillet på et ark hvor du skriver svarene ind - tag dem med hjem og analyser dem.

Husk endeligt på, at for at få et bare nogenlunde brugbart resultat, skal du spørge MANGE - og også flere forskellige steder/lokationer.
Gennemsnittet er det, du skal bruge som udgangspunkt.
Sammenlign da gennemsnittet med dine nuværende konkurrenters priser og ydelser.
Er der nogen måde, du kan differentiere dig på i forhold til konkurrenterne? Normalt ikke på pris - men så på noget andet, der giver kunden merværdi?

...der er delte meninger om effekten af flyers... just saying...
Den værste er også den bedste metode: personlig reference!
Også derfor: Det er HELT OK *efter endt arbejde* hos en kunde, at høre dem om der er nogen de kender, der kunne have gavn/glæde af samme eller lignende ydelse. Få referencer! Kvittér evt. kunden der giver dig referencen, med x% rabat på næste opgave.


God vind med projektet :)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørensen2310:
Hej har lidt tanker om og starte et multifirma op det jeg skal lave er pudse vinduer rendse tagrender og mindre haveopgaver og på sigt hvis det kommer til og køre så tænker jeg os noget med fliserens impræninger hvad tænker i om idé er det noget man kan leve af og hvad tager man pr vinduer og pr meter tagrende og hvad med græslåning hvad er prisen på de forskellige har selvfølge selv lidt priser jeg leger lidt med men ved ikke om det er for meget eller for lidt måden jeg vil få kunder på er og gå ud med flyer's tænker det er da noget der må kommer lidt kunder på hvis I har andre idé kom gerne med dem håber der kommer lidt hjælp

For pokker dog, kan du ikke bruge nogle kommaer og punktum?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)