Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedligehold / istandsættelse af erhvervs lejemål, ved fejl behandling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler mig virkelig i klemme pt. og håber nogen kan give mig et godt råd.

Jeg lejede for 2 år siden et fint nyistandsat kælder lokale i en andels forening i København. Jeg har indrettet klinik heri. Efter kort tid begyndte væggene, at drysse lidt - jeg fik besked om, at dette var saltudtræk og helt normalt. Efter ca. 1 1/2 år begyndte væggene, at sprække/revne og der er stille og roligt opstået flere huller og steder hvor malingen løsner sig. 

Jeg bestiller et besøg af en konsulent ( Det viser sig, at bygningen er fredet - fremgår ikke af min kontrakt) som konstaterer, at væggene er malet med plastic maling - noget der gør, at væggene ikke kan ånde og dermed revner. 

Alt dette maling skal fjernes, hullerne fyldes/pudses op og derefter males med den korrekte specialmaling hertil (Fremgår heller ikke af min kontrakt, at special produkt skal benyttes).

Dette informerer jeg bestyrelsen om og de svarer, at det så må være tidligere lejer der har malet med plast maling. Derfor vil de extraordinært betale for maling men, resten må jeg selv stå for ( altså den absolut største udgift!)

I min kontrakt står der at vedligehold påhviler lejer, altså mig.

Jeg mener bare ikke, at dette drejer sig om vedligehold? 

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg tackler dette? 

Jeg har sat alle mine penge i dette sted og har simpelthen ikke råd til, at hyre en advokat :-( 

Hjælp.....

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle have læst kontrakten inden du skrev under.

Der er ikke så meget hjælp at hente.

B2b er der friheds aftale.

Tilmeldt 7. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Fra  DIGURA Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.O.B,

Send en mail til mike@digura.dk, det er os der står bag LegalTech-firmaet DIGURA og vi sidder kun med lejeret.

Jeg vil gerne kigge på din sag og hjælpe dig lidt på sidelinjen, hvis der er noget at komme efter.

Bedste bilsner

Mike

Tilmeldt 27. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh fantastisk <3  Jeg sender dig en mail. Tusinde tak Star

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)