Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om Danske labels/tekster

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..


Jeg skal lige hører.


Jeg har søgt som en gal på nettet for at finde information omkring regler for danske tekster/labels når man er Distributør/importør og sælger til forhandlere.
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget omkring det.

Jeg synes bare jeg på et tidspunkt havde fundet et sted på nettet hvor der stod at man som butik i Danmark gerne må sælge produkter med labels så længe det er på et af de Nordiske sprog, dog skulle man som importør have danske labels/tekster på produkter som blev solgt til forhandlere.

Det drejer sig om bilpleje produkter og det er produceret i EU...

Håber i kan hjælpe..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

blazer2004:
bilpleje produkter og det er produceret i EU...

Der er specielle regler for mærkning af kemisk produkter, du kan finde mere information på miljøstyrelsens hjemmeside.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis teksten er på norsk eller svensk, burde det gå an, da de ligger tæt op at dansk. Sådan er det ihvertfald med kosmetikprodukter.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller

Ja det mente jeg også, gælder det så også hvis man er distributør og sælger til andre forhandlere. 
Jeg er nemlig selv i tvivl da jeg har hørt nogle steder at man SKAL have dansk beskrivelse at varerne når man handler fra Distributør til forhandler men fra distributør til slutbruger behøver det kun at være på nordisk sprog..

Har talt med miljøstyrelsen han var selv i tvivl.. så hvad gør man så, når selv de er i tvivl..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

blazer2004:
Har talt med miljøstyrelsen han var selv i tvivl.. så hvad gør man så, når selv de er i tvivl..

Får et skriftligt svar fra miljøstyrelsen.

Alternativt kontakt en rådgiver, men det koster jo penge.

Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kunne jeg selvfølgelig også gøre..

Tror jeg prøver at skrive til dem. 

 
Synes bare det er sjovt de ikke selv kunne svarer på det, ham jeg talte med gav mig en mail til noget styrelse som åbenbart har med Datablade at gøre... ved ikke om de så evt. kan svarer på det..

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om CLP forordningen. som bygger på FN's GHS og derfor kan der være ændringer siden du læste om tekster/labels.

Kosmetiske produkter som er omfattet af direktiv 76/768/EF er undtaget.

Da der er tale om bilplejeprodukter er det nok ikke produkter, der skal anmeldes; men de skal med sikkerhed have en leverandørbrugsanvisning som skal være på dansk.

Mærkningen skal afspejle den fareklasse produktet har og leverandørkæden skal samarbejde for at opfyld kravene til mærkning, klassificering og emballage.

Hvis du alene er distributør af stoffer eller kemikalier fra et andet EU land er det relativt let. Du har ansvaret for at det du sælger er i overensstemmelse, uanset hvad producenten så ellers lover dig.

Send mig evt. en privat mail hvis du er interesseret i et hurtigt overblik for dine produkter.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)