Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Instagram reklame burn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg har for nyligt startet en fritids virksomhed som sælger 2 apps på Apple's app store.
En ganske god forretning som giver mere end mit faste job.
Den ene sælger lidt sig selv via word-of-mouth, og da jeg ikke selv er helt tilfreds med den selv, har jeg valgt ikke at reklamere for den, indtil jeg har fået den opdateret.

Den anden skal have noget reklame bag sig for at sælge.
Jeg har en kampagne kørende på instagram som giver ca 4x beløbet igen.
Når jeg bruger 90kr om dagen på reklame, tjener appen 500kr og når jeg bruger 200kr om dagen på reklamen har jeg et salg på 1200kr om dagen.
Et eller andet sted overvejer jeg bare at gå all in, og tredoble reklame udgifterne. Mest af alt for at holde salget nu når der er momentum, men også at køre mens der endnu ikke er nogle form for konkurence på de nicher jeg har valgt.

Jeg læser mange steder at "mange iværksættere gør fejlen ved at bruge alt for mange penge på reklame i starten, og bør holde sig til 2.5-5% af omsætningen". Men jeg har ikke fået noget solidt argument for dette, og kan ikke lige gennemskue hvilke pit-falls der skulle være ved bare at have en høj burn-rate på sine reklame udgifter.

Hvad siger i?


Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så længe du har direkte afkast af dine reklametiltag, er det jo ligegyldigt hvad teorien siger.

Prøv bare at skrue op for reklamerne, mens du holder nøje øje med salget af app'en.

I samme øjeblik salget vender til nedadgående, skal du reagere - ny reklame, eller stoppe reklame.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

malu05:
"mange iværksættere gør fejlen ved at bruge alt for mange penge på reklame i starten, og bør holde sig til 2.5-5% af omsætningen"

Det er noget gedigent sludder. Fejlen er derimod oftere, at der bruges for få penge på markedsføring.

Tillykke med succesen, og bare giv den gas med annonceringen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)