Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg har nu startet mit IVS og skal til at købe vare hjem. Jeg har dog et par spørgsmål ang det.

1. Jeg skal til at overføre penge fra privat til erhvervskonto, behøver jeg indberette nogle steder, hvis ja, kan det vente et par måneder til jeg finder en revisor, eller skal det gøres her og nu!?

2. Er der ellers noget jeg skal holde øje med, mht frist og diverse, eller kan jeg bare gå i krig med at købe hjemmeside, vare, lokal osv.

3. Jeg har nu en bunke bilag, skal det afleveres og indberettes her og nu, eller kan det vente til regnskabsår?

Jeg ved godt det amatør og måske dumme spørgsmål for nogen, men jeg vil heller lyd dum end at skulle betale en giga bød til staten hvis nu jeg overser et eller andet.

Håber nogen ville kunne hjælpe :-)

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel001:

Hej venner

Jeg har nu startet mit IVS og skal til at købe vare hjem. Jeg har dog et par spørgsmål ang det.

1. Jeg skal til at overføre penge fra privat til erhvervskonto, behøver jeg indberette nogle steder, hvis ja, kan det vente et par måneder til jeg finder en revisor, eller skal det gøres her og nu!?

2. Er der ellers noget jeg skal holde øje med, mht frist og diverse, eller kan jeg bare gå i krig med at købe hjemmeside, vare, lokal osv.

3. Jeg har nu en bunke bilag, skal det afleveres og indberettes her og nu, eller kan det vente til regnskabsår?

Jeg ved godt det amatør og måske dumme spørgsmål for nogen, men jeg vil heller lyd dum end at skulle betale en giga bød til staten hvis nu jeg overser et eller andet.

Håber nogen ville kunne hjælpe :-)

På forhånd tak


1

Du bør efter min mening se at få den konto på plads hurtigt efter stiftelsen, så du altid kan bevise, at selskabet var stiftet med den rette kapital - frem for diskussion hvis pengene bare ligger i egen/IVS lomme kontant. Du bør så også bogføre med det samme - bogføre kapitalen som anpartskapital mod bank hvor pengene står. Det er ikke så svært - brug feks dinero og så kan revisor eller bogholder senere hjælpe - men kom igang http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html er e-bog eller paperback som er letlæst for alle der skal igang med regnskab

2

Når du har stiftet kan du gå igang - alt. KAN ting du ikke bruger selv købes ind med IVS under stiftelse eller klart eget navn men når det er så let at stifte og du vil igang, så se at få stiftet først . med moms - og så start med at købe - mere haster det rent ud ikke

3
Forstår ikke du kan have bilag nu - men samme som pt 1. Loven siger man skal bogføre uden unødig forsinkelse og det betyder i alle fald absolut ikke at man gemmen det til lige inden årsregnskab + du har jo ikke ordentligt overblik - tror måske du har underskud for dit varelager bare er en udgift hvad det slet ikke er

Jeg synes du faktisk lyder som en der kan slå dig på et nyt IVS uden at sætte dig mere ind i det  eller finde en ven eller anden der for små penge vil online bogføre for dig i starten

Andet du mangler-  læs i alle fald alle disse 12 pkt så du ikke misser et af de lovpligtige - og overvej den bog om IVS der er nævnt - sæt først kryds ud for hvert punkt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  

god vind med det - men pas på dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

og mange tak for svar
Jeg har fået oprettet mig på dinero!

God dag

Venlig hilsen
C.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)