Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udføre arbejde uden uddannelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har i lang tid gået med en ide om at starte egen virksomhed. Jeg vil tilbyde kunderne div. former for havearbejde.
Mit spørgsmål går på om der er regler for uddannelse/kursuser eller andet, da nogle af opgaverne kommer ind på fx gartner/skov arbejde området.
Eller er det lidt ala det vilde vesten, at jeg kan starte op og lave det jeg har lyst til.
Jeg tænker der må være nogle regler, netop for at undgå “det vilde vesten”

Mvh
Den ufaglærte.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på, at der er krav om en gartneruddannelse for at kunne tilbyde havearbejde. Det kan dog godt være, at du skal have nogle beviser for at kunne bruge bestemte maskiner. Det kan dit lokale AMU-center helt sikkert fortælle dig langt mere om.

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Som udgangspunkt så er svaret - Det kan du sagtens gøre uden uddannelse :-)

MEN - Du skal jo være opmærksom på at du står i en rolle hvor du jo kan skal give garanti på det udførte arbejde(ved godt det er svært at give garanti på en klipning af hækken) og du kan ligepludselig befinde dig i en "rådgivende" rolle. D.v.s at du som den "professionelle" havemand vil blive spurgt til råds om alt muligt have-relateret. Og DER skal du kende dine begrænsninger og være ærlig om at det har du forstand på ! Det kan ødelægge din forretning hvis du slynger om dig med råd og vejledning du ikke kan stå inde for.

Jeg kender det fra min egen branche, jeg har et tømrefirma(og er udlært) og der er godt nok en del reparationer efter at diverse "handy-men" og "multi-firmaer" har været ude og lave noget de ikke har forstand på ! 

Så bare gå igang, men kend dine begrænsninger og vær ærlig omkring det, så kommer du længst :-)

Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet i gartner faget i en del år, dog uden at få taget en uddannelse. Og jeg vil aldrig gå igang med noget som jeg ikke har helt styr på, jeg vil kunne se mine kunder i øjnene og kunne stå inde for mit arbejde. Og skulle der være en opgave som jeg ikke helt skulle have styr på, så vil jeg hellere anbefale en anden til opgaven end lave noget som ikke er ok.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)