Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og pmv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i maj mdr fået CVR nr og pmv med formål at starte en lille webshop op. Jeg har så lige et spg til det med skat og den udvidet selvangivelse..

Jeg har tastet ind hvilke udgifter jeg indtil nu har haft små 17.000kr og hvad jeg har solgt for ( hvilket er yderst begrænset endnu)
Og et par dage efter fik jeg lige under 5.000kr retur fra skat..? Jeg har intet brev eller kan finde noget oplysninger på hveden og hvorfor de penge kommer retur..

Har jeg lavet noget galt eller...

Jeg vil kontakte skat - men lige forhøre mig herinde inden - om jeg rigtig har klokket i det...😖

Evt nogen der kan guide mig i hvir og hvad jeg skal notere i den selvangivelse...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens have lavet noget galt. Du skriver - udgifter 17.000 kr? Er det varelager? For varer der ikke er solgt er jo IKKE en udgift. Varer indgår som værdi og kun de varer der er solgt er en udgift - som går imod den indtægt du har.

Jeg tror derfor dit regnskab kan være ret galt og det må du i så fald rette og så skrive det korrekte overskud i den udvidede selvangivelse - for ikke at få et "gok i nøden" ved en kontrol

Læs hvorfor varer ikke som sådan er en udgift - og brug endeligt et rigtigt regnskabsprogram - ikke excel eller andet http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html  og overvej stærkt min e-bog (eller paperback) Introduktion til Regnskab, som er letlæst netop for nye virksomhedsejere der selv roder med regnskab http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)