Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg giver 500 kr for en hurtig bogholdertjeneste!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak. Hvis du vil sende mig en sms på 53563457, så kan jeg sende dig info til Danløn etc. Jeg stoler på dig.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er godt nok naiv at give en fremmet afgang til fortrolige personlige oplysninger.  Det må da være en helt klar overtrædelse  af GDPR reglerne.

Gad vide hvad bøden bødestørrelsen bliver iht.  GDPR reglerne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

der er nu næppe nogen der anmelder noget fordi en hjælper med en danløn indberetning - vist ikke 100% efter bogen men så er det nu ikke værre - Det er jo ikke højrisiko - lave falsk løn vil jo hurtigt opdages - og som nævnt kan man blot skifte indlog inden og lige efter igen og GDPR tror jeg ikke lige kommer i spil hvis ikke vi andre absolut råber højt om det med anmeldelser - og selv da tror jeg faktisk myndighederne anvender sund fornuft - og max siger FY - det må i ikke ret gerne i sådan en enkeltsituation.

Der er jo masser der hjælper venner - også med deres skat - Jeg har logget ind (ofte) for ældre naboer der var helt på den med deres netbank og slet ikke kunne få betalt vigtige regninger - i fuld tillid og også lavet deres skat i skat.dk sammen med dem en gang (godt nok ikke GDPR men jo også ret personligt og personlig nemID) siddende sammen med dem

Jeg har da også hjulpet en rigtig god ven ved at sidde med ham et par gange i både hans regnskabsprogram og hans bank + danløn og i et par tilfælde fået hans regnskabsfil tilsendt for at hjælpe ham med noget han var kørt helt fast i.  

Man kan jo altid råbe GDPR men det er nu også lidt synd, hvis vi skal være så regelfixerede og bange, at vi ikke tør sidde og hjælpe hinanden. e venners regnskab.

Der er i øvrigt jo masser af fuldt godkendte revisorer og bogholdere med fulde GDPR politikker og aftaler - som logger ind for masser af kunder efter godkendte aftaler - men her er der tale om en enkelt situation -

Jeg synes frygten for danløn misbrug eller GDPR er noget overdrevet sagt lige ud - men har da respekt nok for loven er som den er - tror bare man også må  bruge sin helt almindelige sunde fornuft. Jeg tror ikke datatilsyn ville tage sagen heller rent faktisk her - men aner det jo ikke

Jeg ville altid skifte login til noget let til "venneindlog" og tilbage til min egen bagefter - helt som når en fremmed en gang lige hjalp mig i mit C-panel. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John

Jeg forstår slet ikke din noget besynderlige augmentation. Her er der altså ikke tale om en ven eller en revisor men en vildt fremmet person, som ingen reelt ved hvem er. At give en sådan person fuld adgang meget personlige oplysninger i form af person-numre, løn oplysninger, adresse ... osv. på alle ansatte i virksomheden er jo fuldstændig vanvittigt og vidner jo at direktøren åbenbart ikke er sin opgave voksen. Efter min mening burde sådan en handling ret faktisk anmeldes til datatilsynet!  

Jeg tror ikke der er mange her der ville bryde sig om at deres personlige data omgås med den skødesløshed.

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Her er der altså ikke tale om en ven eller en revisor men en vildt fremmet person,

Mig  bekendt så er revisor ikke en beskyttet titel, hvilket betyder at den hjælpende person kan kalde sig for revisor og så burde alt jo være i skønneste orden.

Mr-Hansen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-Hansen:
hvilket betyder at den hjælpende person kan kalde sig for revisor og så burde alt jo være i skønneste orden.

Forskellen er jo bare at man normalt ved hvem sin revisoren / bogholder er, det er jo lidt lettere at komme efter en man ved hvem er. Men jeg medgiver da at der naturligvis også kan være brodne kar blandt revisorer og bogholdere.   

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Forskellen er jo bare at man normalt ved hvem sin revisoren / bogholder er, det er jo lidt lettere at komme efter en man ved hvem er. Men jeg medgiver da at der naturligvis også kan være brodne kar blandt revisorer og bogholdere. 

Den første gang man skal bruge en revisor,, så ved man nok ikke meget om den person heller.

Nu ved vi jo heller ikke om trådstarter, vælger at sikre sig ægtheden m.v. om den hjælpende person / nye revisor, inden der gives oplysninger / adgang.

Mr.-Hansen

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Du er godt nok naiv at give en fremmet afgang til fortrolige personlige oplysninger.  Det må da være en helt klar overtrædelse  af GDPR reglerne.

Gad vide hvad bøden bødestørrelsen bliver iht.  GDPR reglerne. 

Det kræver bare en skriftlig, underskrevet databehandleraftale. 

Så er det legalt. 

Ellers er det nok i strid med GDPR .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

John

Jeg forstår slet ikke din noget besynderlige augmentation. Her er der altså ikke tale om en ven eller en revisor men en vildt fremmet person,  

Jeg tror ikke der er mange her der ville bryde sig om at deres personlige data omgås med den skødesløshed.

jo og ja og så lidt nej Skyggemanden har været med ret længe og jeg ved som også hvem han er fra Facebook men du har da ret i at helt aktuelt ville jeg heller ikke give indlog til en jeg ikke kendte alt til 
Jeg vil så sige, at skyggemanden faktisk altid har været fortaler for ærlighed og lov og skat osv - så det er nok der jeg ikke ville være så bange på trådstarters vegne

Men jo - man skal jo kende dem ret godt når man giver indlog - stadigt er danløn reelt ret ufarligt vil jeg sige og indeholder måske lidt CPR og adresse men den der store fare - som GDPR lov osv bestemt lægger op til, ved jeg altså ikke om jeg synes det er

jeg ville klart gå ud fra at trådstarter får skyggemandens fulde identitet og en aftale om at skygge manden ikke kopierer nogen form for data (kald det dataaftale) (selv om jeg anser det for usandsynligt at skygge skulle kopiere spor her :) ) - laver nyt log ind til formålet - gerne bruger teamviewer så begge er med på skærmen - og ændre login tilbage bagefter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For en god ordens skyld skal jeg lige sige, at  kritik absolut ikke er møntet på Skyggemanden. Men derimod en klar kritik af direktøren der vil lade en ukendt person rode med virksomhedens personfølsomme data og penge. Tilmed er hun så ubetænksom at offentliggøre hendes telefon nr. - enhver kunne have udgivet sig for at være Skyggemanden!  

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)