Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gaver på 10-20000 kr - Sætte dem ind på kontoen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Min farmor har de sidste par år, givet kontant gaver til jul på mellem 10.000 og 20.000 kr. Jeg vil egentlig hellere sætte dem ind på en konto, da jeg ikke bryder mig om at have den slags kontanter liggende.

Vil der ske noget ved det i forhold til SKAT? Jeg kender ikke reglerne for gaver i den størrelses orden, og grunden til at hun giver dem, er at hun gerne vil give forskud på arv, så hun kan se folk blive glade. Jeg spurgte min bank, og det eneste de kunne og måtte oplyse om, var at jeg ville blive kontaktet af en fra deres hvidvasknings afdeling, hvis jeg satte den slags beløb ind på kontoen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Du er skattepligtig af gaven fra din farmor, hvis den overstiger kr 64.300,-

Så beløb i str 10-20.000 kan du bare indsætte på din konto og oplyse banken, at det er gave fra din farmor. No problemo.

Banken må så selv finde ud af at opdrage din farmor til at overføre pengene i stedet for at rende rundt med kontanter :)

Se SKAT's vejledning her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234842

Mvh Flemming

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Hej Per,

Du er skattepligtig af gaven fra din farmor, hvis den overstiger kr 64.300,-

Så beløb i str 10-20.000 kan du bare indsætte på din konto og oplyse banken, at det er gave fra din farmor. No problemo.

Banken må så selv finde ud af at opdrage din farmor til at overføre pengene i stedet for at rende rundt med kontanter :)

Se SKAT's vejledning her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234842

Mvh Flemming

Super, tak. Jeg har jo heller ikke lyst til at give min farmor nogen problemer, da hun jo bare prøver at gøre folk glade, så jeg ville ikke bare smide dem ind på kontoen, hvis hun fik problemer med SKAT. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - bare sæt dem ind. De vil spørge hvor de kommer fra men det er alt (det er det hvidvask afd skal gøre) men du forklarer og så vil alt normalt være fint (der er intet ulovligt i farmors fremgangsmåde - blot er det dumt af hende - med den tilføjelse - at visse holder formue skjult for at kunne få div støtte men det er nu ikke sandsynligt her synes jeg)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)