Kunden har krav på at få alle sine penge tilbage, når han eller hun fortryder et køb. Det gælder den fragt, kunden har betalt i forbindelse med leveringen af varen (jf. Forbrugeraftalelovens § 22). Kunden skal dog selv betale for at sende varen retur til netbutikken.
Du bør have det i dine betingelser, at kunden skal betale returfragten - men hvis kunden så ønsker en anden vare frem for bare penge - så skal du betale for at også den nye vare fremsendes
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Juridisk er der ingen lovgivning om man er forpligtet til at tilbyde returfragt i de to eksempler.
Dog er det en service som mange kunder forventer, særligt hvis du eks. sælger tøj og sko.
Der er en del tøjforretninger der vedlægger returlabel i pakken. Hvis du vælger at benytte deres label til returnering trækker de ca. 30 kr. for returfragt, men hvis du ønsker at bytte til anden størrelse, så betaler de fragt begge veje.
Hvis kunden har modtaget varen og ønsker at returnere den, skal kunden selv betale for fragten.
Hvis kunden ønsker at returnere varen som en reklamation, skal webshoppen betale fragten. (Det må ikke være dyre/mere besværligt at handle på nettet fremfor i en fysisk butiik)
Hvis en kunde vil ændre købet, plejer de fleste at lave det som en returnering samt ny ordre. Kunden skal altså tilbagelevere den første vare og derefter købe den nye :)
Medmindre varen er gået i stykker eller lignende, så hænger kunden rent juridisk på retur-fragten.
Af ren og skær kundeservice vælger jeg dog altid at betale fragten, uanset hvad. Så har man også en chance for at beholde kunden og undgå dårlige anmeldelser. :)
Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.