Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal en virksomhed betale fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis en kunde køber en vare, men fortryder købet efter personen har modtaget varen. Hvem skal så betale rent juridisk for returfragt?

Hvis en kunde køber en vare, men gerne vil ændre købet til en anden vare. Hvem skal så rent juridisk betale returfragten?

vh Michael

Fra Odense
Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør have det i dine betingelser, at kunden skal betale returfragten - men hvis kunden så ønsker en anden vare frem for bare penge - så skal du betale for at også den nye vare fremsendes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Juridisk er der ingen lovgivning om man er forpligtet til at tilbyde returfragt i de to eksempler.

Dog er det en service som mange kunder forventer, særligt hvis du eks. sælger tøj og sko.

Der  er en del tøjforretninger der vedlægger returlabel i pakken. Hvis du vælger at benytte deres label til returnering trækker de ca. 30 kr. for returfragt, men hvis du ønsker at bytte til anden størrelse, så betaler de fragt begge veje.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sojak:
Dog er det en service som mange kunder forventer, særligt hvis du eks. sælger tøj og sko.

Jeg forventer det ikke - men jeg foretrækker virksomheder med gratis retur.

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Smartsend.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hvis kunden har modtaget varen og ønsker at returnere den, skal kunden selv betale for fragten.

Hvis kunden ønsker at returnere varen som en reklamation, skal webshoppen betale fragten. (Det må ikke være dyre/mere besværligt at handle på nettet fremfor i en fysisk butiik)

Hvis en kunde vil ændre købet, plejer de fleste at lave det som en returnering samt ny ordre. Kunden skal altså tilbagelevere den første vare og derefter købe den nye :)

Hvis du vil håndtere returfragt og returlabels nemt kan du jo kigge på https://smartsend.dk/funktioner/returfragt/ ;)

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre varen er gået i stykker eller lignende, så hænger kunden rent juridisk på retur-fragten.

Af ren og skær kundeservice vælger jeg dog altid at betale fragten, uanset hvad. Så har man også en chance for at beholde kunden og undgå dårlige anmeldelser. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)