Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af aktier i DK men bor i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg går og overvejer at prøve at investere i nogle danske aktier, Jeg bor pt i udlandet, uden for EU hvis det har noget at sige, jeg er skattepligtig her og ikke i DK,
Har svært ved at finde ud af hvor jeg skal betale skat af evt udbytte, synes det ville være mest logisk at det var i DK når nu det var danske aktier, men har ikke kunne finde konkret information, nogen der ved hvordan det forholder sig og evt har nogle links?

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du ikke er fuldt skattepligtig i DK, skal du ikke betale skat til danmark af aktieavance, men udbytte er skattepligtig i DK.

Du bør tjekke en evt. dobbeltbeskatningsoverenskomst mellem dk og det land hvor du bor. Du kan finde dem på skat.dk 

Har du planer om at flytte tilbage eller til et andet land i nær fremtid, bør du være opmærksom på at nogle lande brandbeskatter aktier ved flytning over en landegrænse, da de så betragter aktierne som fuldt ud realiseret.

Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Uptimester:

nogle lande brandbeskatter aktier ved flytning over en landegrænse, da de så betragter aktierne som fuldt ud realiseret.



av av. Har du evt en liste over lande der gør dette ?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)