Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords, skiftet til "mål-CPA" nu kun 1/5 så mange klik men halv CPC.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Adwords  anbefalede mig at skifte budstrategi fra "maksimer antallet af klik" til "mål-CPA", så det prøvede jeg.
Men resultatet er at der nu kun er 1/5 så mange klik på min annoncer men CPC er halveret. 

Hvad DÆLEN er så fordelen med MÅL-cpa hvis det giver så mange færre mennesker på min webside? :-( (og ja, jeg kan se det på mine bestillinger som er faldet 3-4x!)
Det kan godt være at mit budget i Adwords så svinder, men hvis det ikke giver samme antal klik eller udnytter mit absolutte budget, så kan det vel være ligemeget!? 

Hvis jeg udholder smerten indtil elektronhjernens "læretid" er overstået om 4 dage, vil tingene da ændre sig? 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen med mål-CPA er, at ramme en bestemt kostpris for konverteringer. Når mål-CPA'en er ramt, kan du sætte målet ned for at få flere konverteringer for færre penge. Med mål-CPA lærer Google Ads løbende over tid og bliver derfor klogere og klogere på hvilke brugere den skal gå efter for at maksimere antallet af konverteringer ift. dit budget. Dermed kan man optimere dette setup over en længere periode.

Men når det er sagt, så giver det nok bedst mening i dit tilfælde at skifte tilbage til "maksimer antallet af klik", så du kommer tilbage til samme niveau som før.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)