Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Designbeskyttelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Vi har udviklet et produkt som vi har fået designbeskyttet i EU. Desværre er partneren der fik det gjort for tre år siden ikke til rådighed pt.
Er der en herinde der kan/vil hjælpe mig på vej ifm at få det beskyttet i USA og Asien?

På forhånd tusind tak

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

For at kunne opnå designbeskyttelse, er det desværre et krav, at designet er nyt og have individuel karakter - altså adskille sig fra allerede kendte designs. Dette uanset om de er registrerede eller ej.

I EU (og få andre territorier) gælder der en nyhedsskånefrist, der gør, at man kan have brugt sit design op til et år før man indleverer ansøgning på dette. Det hjælper jer dog ikke meget, når produktet har været offentliggjort i tre år. Jeg tror derfor ikke, at det vil være muligt for jer at opnå en gyldig designregistrering i hverken USA eller Asien.

Du er velkommen til at sende mig en PM med kontaktoplysninger, hvis du ønsker en nærmere, konkret vurdering af sagen.

Tilmeldt 6. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AOLaw

Tusind tak for dit input.
Inden jeg ringer eller sender PB skal jeg lige være sikker på at vi ikke snakker forbi hinanden.

Produktet er helt særegent og findes ikke lignende.
Produktet ER tegnings/designbeskyttet i EU.
Produktet er som sådan ikke offentliggjort da vi kun har en prototype og produktionen skal til at starte NU.

Er det rigtig forstået at man nu skal søge enkeltvis i de lande man ønsker designbeskyttelse, uden for EU?

Tilmeldt 6. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen igen igen John

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Produktet er offentliggjort så snart offentligheden kan se det, eksempelvis ved indlevering af ansøgning om designbeskyttelse eller ved anden offentliggørelse på messe, nettet eller ved præsentation til mulige investorer.

Det vil sige, at er der indleveret ansøgning om designbeskyttelse i EU, så er der sket nyhedsskadelig offentliggørelse.

Man skal i princippet søge i hvert enkelt land, hvor man ønsker beskyttelse. Der er dog en række lande, der har tiltrådt Hague-samarbejdet ved WIPO. Dette muliggør at ansøge i flere lande med en ansøgning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)