Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brexit og webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg er klar over, at ingen endnu kan sige noget som helst om udfaldet af Brexit konsekvenserne for salg fra Danmark til private i UK, da der endnu ikke er landet nogen aftale i UK, men er der nogen der vil gisne om de mulige udfald det kan have for mig som webshop ejer, der har de fleste kunder i UK - dvs. salg af varer fra DK til UK.

For det første vil jeg ved utrædelse jo antageligt slippe for at betale de 25% procent salgsmoms, som jeg betaler hver gang jeg sælger til et såkaldt øvrig 3. land, men hvordan så med told etc. Hvad tænker I? Lige nu har jeg jo ikke flere udgifter knyttet til at sende til Non-EU lande så som Norge og USA, da det er for købers regning mht told - er det mest likely scenario ikke, at det vil være således med UK efter et Brexit, og det således egentlig kun vil være en fordel for mig som webshop ejer med de fleste kunder (alle private) i UK? (uagtet hvad jeg så ellers må mene om Brexit).

Mvh

Trine
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

trine4000:
For det første vil jeg ved utrædelse jo antageligt slippe for at betale de 25% procent salgsmoms, som jeg betaler hver gang jeg sælger til et såkaldt øvrig 3. land
3. land er vel navn for lande uden for EU og der lægger du da ikke salgsmoms på?

til private i UK lægger du dansk salgsmoms på og ved en udtræden så vil det jo være engelsk moms som dine kunder kommer til at betale ved importen - hvis vi forudsætter at de efter udtræden bliver som alle andre 3. lande (tænk Norge f.eks) + en evt told

Hvilken fordel det skulle være for dig, at dine kunder fremover i så fald betaler UK moms på 20% (jo lidt mindre end dansk) men jo til gengæld så selv skal rode med det og evt told har lidt svært at se. Jeg ville tror kunderne i et vist omfang så ville foretrække at købe fra UK leverandør hvor prisen var fast og kendt. Samtidigt kan det være mere besvær med returvarer - told ind i DK måske - og besvær for kunden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som John også skriver så betaler man ikke dansk moms ved slag til 3. lande.

Normalt vil det forsendelsesomkostningerne være højere til 3. lande, men det vil klar blive noget mere besværligt for dine kunder da de nu pludselig skal betale told og moms og muligvis et indfortoldninggebyr. Ligeledes må man forvente lang leveringstid grundet manglende toldkapacitet.

trine4000:
og det således egentlig kun vil være en fordel for mig som webshop ejer med de fleste kunder (alle private) i UK? (uagtet hvad jeg så ellers må mene om Brexit).

Det kan da aldrig være en fordel for dig at det bliver mere besværligt at handle hos dig, husk på at i modsætning til Norske kunder er englænderne ikke vant til at købe vare der skal indfortoldes, det vil nok skræmme en del kunder væk, ligeledes bliver det svært for dem at gennemskue den samlede pris på en vare.

 

Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej til Jer begge,

Mange tak for svar. Ja, det har simpelthen været en tanketorsk, for jeg mente som "jeg slipper for at betale hver gang jeg sælger til øvrig 3. lande" - dermed ved jeg godt, at jeg ikke skal pålægge moms til lande udenfor EU, det har jeg nu aldrig gjort - men jeg formulerede mig forkert.

Fint med jeres lidt, omend noget pessimistiske, synspunkter. ;-)

Tak og god fredag
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
PS. Det bliver spændende at se hvad der sker.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

trine4000:
omend noget pessimistiske, synspunkter. ;-)

Tjah men det er jo også en meget pessimistisk situation alle der sælger eller har leverandører i UK står i.  Det er lidt som om du ikke rigtigt forholder dig til at det fremover formodentlig bliver lagt mere besværligt for UK kunder at handle hos dig, tror du selv UK kunder gider det bøvl?. Hvis du har et stort salg til UK, kan du jo overveje om der vil være økonomi i at oprette et firma i UK. 

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har problemer Wink

trine4000:
25% procent salgsmoms, som jeg betaler

Der må være noget galt med din forretning, hvis DU betaler salgsmoms...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)