Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for varer bestilt fra Spanien.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter

Hvorfor er det lige man skal lade være med at lytte tid mig?  Forskellen på dig og mig er at jeg har daglig praktisk erfaring med både import og eksport så jeg kender alt for godt til problematikken  - men det gør du jo tydelig vis ikke. 

Ravn

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig til Ravn. 

Remburs benytter man ved EKSPORT.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:

I Lasse's tilfælde lyder det som om en form for garanti kan anvendes - men, Lasse, tal med din bank og undlad at lytte til Ravn ;).

Er du klar over, hvor dyrt det er at benytte bankernes services, i forhold til sikkerheden?

Escrow er langt billige, mere fleksibelt og ligeså sikkert. 

Banker sælger services, de rådgiver dig ikke fuldt ud. De vil jo gerne, at du køber deres tjenester, og ikke vælger at benytte andre aktører i markedet. En bank er en forretning, ikke en rådgiver eller sparingspartner, som er på din side, sorry to say...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig anvendt Escrow, men det ser da både fornuftigt og billigt ud. 

Hvad angår brugen af banker og deres rådgivning, så er der ansat ganske dygtige folk der, formentlig mere kompetente på deres områder end os her i Amino-debatten :).

Bankerne skal også leve, er ikke billige, men for en uerfaren importør eller eksportør kan pengene være ganske godt givet ud i en startfase.

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:
Hvad angår brugen af banker og deres rådgivning, så er der ansat ganske dygtige folk der, formentlig mere kompetente på deres områder end os her i Amino-debatten :).

Hvis du tænker på dig selv så har du fuldstændig ret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Larsen:
Hvad angår brugen af banker og deres rådgivning, så er der ansat ganske dygtige folk der, formentlig mere kompetente på deres områder end os her i Amino-debatten :).

Sikke da noget vrøvl at komme med du aner intet om vores viden, men din er åbenlyst meget teoretisk funderet.  Jeg har aldrig mødt nogen fra div. banker der har praktisk erfaring med import eller Eksport.

En uerfaren importør / eksportør vil få langt mere ud at lære fra nogen der har Praktisk erfaring. Du roser bankernes rådgivning, men glemmer alle de ting de ikke rådgiver  om i forbindelse med import / eksport f.eks incoterms, transportforsikring, kvalitetssikring ... osv.   

Peter hvorfor var det man ikke skulle lytte til mig? 

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Peter Larsen:
Hvad angår brugen af banker og deres rådgivning, så er der ansat ganske dygtige folk der, formentlig mere kompetente på deres områder end os her i Amino-debatten :).

Sikke da noget vrøvl at komme med du aner intet om vores viden, men din er åbenlyst meget teoretisk funderet.  Jeg har aldrig mødt nogen fra div. banker der har praktisk erfaring med import eller Eksport.

En uerfaren importør / eksportør vil få langt mere ud at lære fra nogen der har Praktisk erfaring. Du roser bankernes rådgivning, men glemmer alle de ting de ikke rådgiver  om i forbindelse med import / eksport f.eks incoterms, transportforsikring, kvalitetssikring ... osv.   

Peter hvorfor var det man ikke skulle lytte til mig? 

Jeg må give Ravn ret, personer i banker har et yderst begrænset indsigt i det at drive forretning.

Faktisk er det skræmmende, så dårlige flere af dem er til at drive forretning selv, når de sidder som erhvervsrådgivere...

Og deres viden om import/eksport er ligeledes noget, som er meget begrænset. Men de vil gerne have gebyrer for deres services... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes I gør det værre end det er. HVIS en remburs kan være en del af løsningen - og det kan det jo hvis varen er let defineret og beskrevet - så har man jo en ganske pæn sikkerhed for, at varen - i noget der svarer til den beskrivelse, faktisk afsendes - i forhold til hvis man skal forudbetale et stort beløn

Opsættelse af korrekt remburs med LOC og samarbejdet med den - i dette fald Spanske bank, er noget danske banker da absolut kan hjælpe med.

OM remburs er svaret, aner jeg ikke - men det er nu noget jeg (som altså har importeret og eksporteret som chef for mange mio DKK - har brugt i masser af tilfælde - både ved køb i EU og i høj grad ved både køb og salg af mange ting uden for EU (ex konkrete maskiner med reg nr osv - eller - klart beskrevet textil stof osv)

Smid ikke remburs tanken væk - det vil afhænge af, om varen er let at beskrive korrekt og- i høj grad om sælger overhovedet vil være med på den - og så er det jo altid også godt - generelt at have en vis bedømmelse af, OM sælger som sådan er ærlig eller ikke.

Alternativ når vi taler Spanien kunne være at deponere penge (igen en omk og sælgers accept) og så tage ned og se varen pakket og klar - inden man selv frigiver og betaler et meget stort beløb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver ravm ret.

Jeg har snakket med danske bank.

De siger at pengene bliver frigivet når told papirerne passer over ens med det man har bestilt.

Men der er ingen granati hvad pallen/pakkerne indholder.

Det er hvad danske bank sagde til mig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

Jeg giver ravm ret.

Jeg har snakket med danske bank.

De siger at pengene bliver frigivet når told papirerne passer over ens med det man har bestilt.

Men der er ingen granati hvad pallen/pakkerne indholder.

Det er hvad danske bank sagde til mig

spændende hva - toldpapirer fra Spanien ??-

Der vælges ofte en speditør som er med til at indestå for varen svarer til det som rembursen specificerer - (ofte i 3. lande)

Skulle dokumenterne ikke svare til det beskrevne er der tale om svinden men det er korrekt banken ikke ansvaret - dog har man jo så LC dokumenttet og en lang lettere vej via retten hvis dokumenter ikke stemmer 
De kan udarbejdes ret meget som man aftaler - men man skal IKKE ændre i dem når først der er aftalt noget

ikke en 100% garanti men klart mere sikkert end forudbetaling af stort beløb hvis ellers varen er rimeligt let identificerbar. Der kan ikke bare sendes tomme kasser eller noget helt andet uden sælger vil stå med stort problem
. Jeg har jo lavet det her i 40 år ca og endnu aldrig været snydt med en remburs (eller snydt nogen jeg har sendt til mod remburs)
Handler om at varen skal kunne identificeres rimeligt så går 1000 vis af remburser glimrende i det daglige mellem folk der ikke forhåndskender hinanden

Netop let identifikation gør det let at siden føre en evt sag om svindel med dokumentationen

Der kan være masser af tilfælde hvor remburs ikke er løsning, men det er skam ret godt i langt de fleste praktiske tilfælde. Meget få virksomheder agerer sådan at de bevidst vil svindle remburs banken i eget land og få en masse bøvl ud af det.

Vil de svindle - så takker de nej til LC som de slet ikke vil ind i så (og det kan der være andre grunde til de ikke vil - pris og besvær)

Ændres det mindste i forhold til oprindeligt aftalt - er remburser besværlige
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)