Hej Kenneth, En handy-man eller en altmuligmand, er som beskrevet en der kan mange ting, men som samtidigt er nødt til at være meget kreativ og derfor også har meget spildtid. Prøv at tænke over at en handy-man også har en faglig stolthed. At få følgeskab af en administrativ, der ikke fatter en meter af hvad der skal laves, og som blot skyder fra hoften med gode råd om dette eller hint, er en pestilens og en tankebryder som blot gør arbejdet endnu mere svært. Hvordan forsvarer man som handy-man i et skema, at en opgave som en udlært blikkenslager ville bruge 2 timer på, men som en handy-man skal bruge 3 timer på? Hvis I endelig finder en person der bare kan det hele, selvfølgelig lidt langsommere end den faglærte - men som betyder at I ikke skal ringe til 5 eller 10 forskellige håndværkere hver uge, idet I blot kan overlade de forfaldne opgaver til jeres handy-man - så hold fast på denne person, og prøv at se lidt mere fleksibelt på sagen. Jeg kan sagtens sætte mig ind i tankegangen hos en handy-man der bliver sat stolen for døren, ved diverse krav som mest er beregnet for at lette opgaverne hos de administrative. Mit forslag er, at jeres handy-man udstyres med en PDA der er i trådløs kontakt med kontoret realtime. Når en kunde forlades, gives der besked om opgaven er færdig eller om der mangler noget, via en kort besked på PDA''en. Regn altid med at en handy-man skal bruge 50% ekstratid, så er I dækket ind. Regn også altid med at håndværkertilbud overskrides med 25%, det er en god tommelfingerregel. Skulle det være mindre, er det fint. Blot mine 5 cent Med venlig hilsen Lars C |
Rigtigt, viceværten, altmuligmanden i dit ejendomsfirma, som tråden omhandler.Dato: 24-10-2006 21:07:26
Forfatter: klp29
Martin :) Jeg tror du misforstår..... Henning mener ikke dig, men VORES vicevært :)
Iøvrigt, undrer det mig hvis Martin Thorborg ikke har hørt om Lars Kolind, tidligere direktør for Oticon.
Han er meget berømt for at opnå gode resultater i virksomheden ved at indføre gode vilkår for personalet.
Henning Buddig