Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlig brug af firmabil og mistet indkomst (modregne i løn?)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg er ny her og håber på at få hjælp til en situation jeg står i med min tidligere ansatte.

Jeg har et lille vognmandsfirma med gode ansatte, pånær én. Vedkommende havde én af mine vogne med hjemme, og dukker ikke op på 3 vagter og er også ukontaktbar i 3 dage (tager ikke telefonen).

Jeg tracker ham på GPSén og kan se at han har kørt rundt i private ærinder i de 3 dage, og kører ud til hans holdeplads. Jeg fortæller ham at han er fyret og beder ham om at tømme bilen og give mig nøglen, hvorefter han udviser truende adfærd og decideret truer mig på livet. Jeg kan også se at han har sovet i vognen (Han er blevet boligløs for nylig og har madras og andet i vognen). Efter et stykke tid får jeg bilen med hjem.

Hvad kan jeg gøre? De 3 dage har kostet mig dyrt i omkostninger (pladsleje, leasing, forsikringer, manglende indkomst hos faste kunder, mistet faste kunder pga. manglende fremmøde mm.) - må jeg trække noget af dette af hans løn?

Jeg har selvfølgelig meldt ham til politiet for brugstyveri og trusler.


Vh. Søren
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da sige, at du bør tage en lille snak med en advokat.

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har jeg også tænkt mig at gøre imorgen - ville blot høre om nogen her på amino havde været i en lignende situation :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om, hvorvidt du har lidt et tab og det har været påregneligt for ham. Jeg vil umiddelbart sige, at der, såfremt de to betingelser er opfyldte, kan være en sag. Så må du selv vurdere, om det er pengene værd :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)