Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import af produktinformationer fra ICECAT til DanDomain Webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lidt forskellige spørgsmål omkring hvordan jeg får importeret produktinformationer fra ICECAT ind på min DanDomain webshop.

Jeg har omkring 5500 produkter på min webshop som kun indeholder varenummeret, pris og lagerbeholdning. Alle dissse produkter har jeg fået på en liste fra min leverandør, og de bliver automatisk opdatere på pris og lagerbeholdning.

Jeg vil gerne have opdatere alle disse produkter med produktinformationer og produktbilleder fra ICECAT. Det er nu alle min spørgsmål og problem kommer.

- Jeg har prøvet at lave en personlig liste som indeholder informationer om de produkter jeg skal bruge, men når jeg downloader listen med alle produktinformationerne fra ICECAT, hvordan forbinder jeg så dem med de produkter jeg allerade har på min webshop? Når jeg downloader listen med alle produktinformationerne har jeg bare en liste med 5500 forskellige produkter, i en tilfældig rækkefølge. Er der en hurtig måde at forbinde mit webshop produktnummer til den rigtige beskrivelse?

- Hvordan får jeg tilpasset filen jeg downloader sådan den kan importeres ind i webshoppen

- Hvordan får man adgang til det fulde katalog? og hvad koster det?

Jeg håber der er nogen der kan give mig lidt generelt hjælp med ICECAT, da jeg ærligt talt har lidt svært ved at finde hoved og hale på det.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matias

det at forbinde ICECAT og DanDomain til at opdaterer automatisk vil kræve noget udvikling, for at de kommer til at spille. Der skal laves en lille stump kode der får de 2 API'er til at snakke sammen, eller sagt på almindelig dansk. Der skal lidt programmering til for at få dandomains system og ICE's produkt feed til at snakke sammen. ( håber at det gav lidt mening )

Hvis du vil lave en manuel tilpasning og import, vil det kræve import eksport modulet fra dandomain og så en omgang Excel / Google Spreadsheet for at tilpasse filen og gøre den klar til import ( jf. dandomains dokumentation som du finder her: https://support.dandomain.dk/webshop-hjaelp/moduler/import-eksport/ )

Jeg må erkende at jeg ikke ved hvad den fulde adgang koster men jeg er sikker på at ICE vil hjælpe dig hvis du skriver til dem.

Hvis vi skal hjælpe dig i mål med udfordringen eller rådgive dig under vejs, så er du meget velkommen til at skrive eller ringe til os. ( nu vil jeg ikke skamløst reklamerer for os selv men her er en email til os: info@webnoerd.dk )

håber at det var til lidt hjælp :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)