Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, CVR til køb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har igennem længere tid gået over overvejet at opstarte en virksomhed. I første omgang dog blot på "fritidsniveau", og ved siden af mit normale arbejde.

Dette er stadig ikke noget som helt er lagt fast, og nok først noget som sker i 2019, og tanken var umidelbart at lave det som et PMV og se om det vokser eller ej.

Og nu kommer så hele pointen i det her indlæg.

Jeg har netop været ude for at kigge på ny bil, under forhandling med bil forhandleren bliver der spurgt til, om jeg har et CVR nummer, da importøren giver yderligere rabat hvis man kan levere et CVR nummer.

Tanken går derfor på,om jeg kan oprette et PMV allerede nu, købe bilen og angive CVR nummeret, betale fra min egen konto. Og når jeg modtager registreringsattesten, blot omregistrere den til mig selv?

Betalingen sker jo fra min private konto, men bilen registreres i første omgang til virksomheden. Når betalingen sker fra min private konto, løber det så med i omsætningen på de 50k man må have i omsætning om året i et PMV? Bilen vil jo være registreret på virksomheden i et par dage (indtil jeg får registreringsattesten), så kan den konstellation overhovedet lade sig gøre?

Det er ikke rigtig en mulighed at lave virksomheden som andet, da pointen er at det skal være let efterfølgende med virksomheden, så kan jeg få bilen billigere grundet rabat tager jeg det med som en bonus :)

Har forsøgt at læse mig frem til det, men kan simpelthen ikke finde noget svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det løber jo med som køb og siden som salg til dig efter reglerne og dermed ja i 50 t. Om forhandeleren så i det hele taget vil handle med CVR uden moms er så også en anden sag - det vil han nok, det handler om at undgå garanti som du jo generelt mister i B2B handlen
Du må i princip heller ikke have en hvidpladebil i personiig virksomhed uden VSO som du ikke kan køre i PMV - heller ikke kort efter hvad jeg ved

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved ikke helt om den her bliver dobbeltpost nu, men kunne ikke se det på siden efter jeg trykkede send før.

Hej John

Tak for svaret.

Hvordan adskiller det sig rent juridisk i forhold til mine penge og virksomhedens penge?

Jeg har jo kun én konto, til forbrug, og det er også planen efter virksomhedsdannelsen, hvordan adskiller det sig i forhold til hvad der er privat forbrug og virksomhedens? Jeg skal naturligvis holde regnskab på udgifter/indtægter tænker jeg, men er det bare det ark/software jeg vælger til det, og så intet andet?

Grunden er at det er en ny bil, og de derfor kan give noget flåde rabat (et ikke helt lille beløb), men han skal under indregistrering indregistrere til en virksomhed for at han får den rabat fra importøren. Så der er stadig 2 års fabriksgaranti på bilen, og den er derfor ikke stillet ringere end ved privat køb.

Nu sad jeg lige og læste forskellene på enkeltmands virksomhed og PMV, hvor meget mere administrativt arbejde er der i en enkeltmandsvirksomhed over en PMV?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke som sådan en adskillelse mine penge virksomhedens i PMV. Du holder regnskab helt enkelt. Der er vel som sådan kun moms som forskel - Det bliver efter min mening noget rod Du bør ikke have en bil i personlig virksomhed og jo slet slet ikke trække moms fra hvis du køber den privat - men kunne så købe med moms og om sælge med moms - går lige op - om det skulle skabe problem ved jeg ikke - men du kan ikke købe og sælge for over 50 t i alle fald i PMV
Forhandleren vil med en vis ret i alle fald i første omg henvise dig som person til at gå til sælger = dig som virksomhed med klager - og så skal din virksomhed til at klage til fabrikken osv da du jo som forhandler i din personlige virksomhed overtager de pligter når du sælger videre. Det er jo ikke som en privat der køber og sælger . du er jo en slags bil forhandler når du i CVR køber og sælger

Det er nok bare at gøre op med dig selv, om det er prisforskellen værd at rode med og tage en vis risiko og overveje om det alene er flådepris der gør forskellen - i alle fald er det ikke i PMV du skal gøre det


Men forskel PMV og enkeltmands er i princip momsen - mere for 55 kr http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  om begge dele

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)