Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for indskud i ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg stiftede i 2007 et elektrikerfirma med en makker, hvor vi begge skød 125 tkr. ind via hvert vores holdingselskab. I 2010 købte jeg min makker ud, og drev firmaet videre til 2015 hvor jeg desværre konkurs. Selskabet er endeligt afviklet i 2017, og jeg har fået en opgørelse fra advokaten.

Firmaet er afviklet af en advokat, og jeg har intet med det at gøre mere. I dag blev jeg så ringet op af en revisor, som sagde at jeg var berettiget et skattefradrag for mit indskud på 125 tkr., og han kunne hjælpe med inddrivelsen for 20% af det udbetalte beløb. Han sagde endda "No Cure, No Pay"

Jeg syntes det løb dejligt, men også for godt til at være sandt, så nu er spørgsmålet - Er det det?

Hvis ikke, kan jeg så selv gøre det, eller er det besværligt, siden han skal have 20%?

Ser frem til nogle kvalificerede svar, tusinde tak for hjælpen :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal blot angive tabet på de 125.000 kr som tab på unoterede aktier  - jeg mener det er selvangivelsens rubrik 65 - unoterede aktier / ikke reguleret marked - der ikke er indberettet - så får du værdien af fradrag med i skatteberegningen. Du har ret god tid hvis det var 2017 - jeg mener godt du kan ændre årsopgørelse 2017 og ellers tag det med for 2018  Dokumentationen er blot opgørelsen fra lukningen og nej - det er ikke 20% værd i betaling - du kan sagtens selv
Vær lige obs på om I virkeligt skød 125000 kr ind hver - eller om det var jeres fælles samlede indskud - det er DIN andel af indskud/tab der skal angives nu i rubrik  - mener jeg - 65

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksisterer dit Holding selskab stadig? Det er kun det som du skød ind i Holding (hvis det er lukket med tab) som du får fradrag for. Holdings indskud i datterselskab er der ikke fradrag for hos dig personligt.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar

Mit holding blev tvangslukket i samme omgang som ApS selskabet, og jo vi skød 125 tkr. ind hver.

Jeg tog lån i vores hus i sin tid til indskud, hvis den oplysning skal har indflydelse.....

Så jeg logger bare ind i min skattemappe og registrere de 125 tkr. i den rubrik som John referere til?

Dokumentation skal jeg bare have for en sikkerheds skyld?

Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

I rubrik 65 kan jeg ikke få lov til at skrive -125.000 kr., det vil den ikke acceptere. Er det i rubrik 66 man skal registrere i stedet for?
Der står nemlig følgende tekst: "Gevinst/tab på aktier, optaget til handel på reguleret marked, samt fra aktiebaserede investeringsbeviser med minimumsbeskatning og investeringsbeviser i akkumulerende investeringsforeninger, der ikke er investeringsselskaber. Tab angives med minus"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv rubrik 67. 66 er til tab på et reguleret marked. Det er der ikke tale om her.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du i 2010 har købt din partner ud må der være andre beløb end dit oprindelige indskud på 125K. Du må have betalt for at købe din partner ud, og spørgsmålet er så med hvad du har betalt og hvilke beløb. Har du købt partneren ud til 1kr eller har du hentet 500000kr fra privatøkonomien?

Det lyder ikke til at de 125K er hele historien.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Hvis du i 2010 har købt din partner ud må der være andre beløb end dit oprindelige indskud på 125K. Du må have betalt for at købe din partner ud, og spørgsmålet er så med hvad du har betalt og hvilke beløb. Har du købt partneren ud til 1kr eller har du hentet 500000kr fra privatøkonomien?

Det lyder ikke til at de 125K er hele historien.

enig  - det er afgørende finde præcis HVAD du fra privatøkonomien har købt anparterne som nu er tabt for - Alt andet giver bare risiko for senere besvær med skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nu også så kompliceret? Holdingselskabet som ejer driften har en registreret kapital på 125.000 kr og det er kun det som der er fradrag for.

Her ser ikke ud til at være brugt konvertible lån mv. til finansieringen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)