Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OPGØRELSE AF BALANCE

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har tænkt mig at oprette et anpartsselskab, hvor jeg handler med værdipapirer. Jeg starter med at indskyde de 50.000 kr. som er minimumskravet. Kort efter låner jeg mig selv 200.000 kr. fra min private konto, så der ikke er bundet 250.000 kroner i virksomheden, som jeg ikke kan trække ud. Problemet dukker op, når jeg skal til at handle med værdipapirer. Jeg har fundet en god platform, hvor jeg har tænkt mig at geare med 3, således at jeg har 750.000 kr. at handle for. Hvordan skal selve gearingen bogføres på passiv siden? Jeg indsætter under passivsiden, under indlån de 200.000 kr. som jeg har lånt af mig selv. Endvidere har jeg de 50.000 kr. under egenkapital, som er hvad jeg har skudt ind. Hvad gør jeg ved de sidste 500.000 kr. ?
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gæld til dem der har lånt dig de 500000

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

men dels får du ikke nogen til at godkende du handler med gearede papirer i selskabsform uden personlig kaution og dels er det skattemæssigt formentlig en skidt ide da selskaber både skal køre lagerbeskatning og selskabskat af gevinster + samme skat som hvis du havde haft dem uden for selskabet privat - før pengene kan være i lommen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)