Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtagning til privat brug - hvordan med moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lukke mit firma og vil i den forbindelse udtage nogle ting (computer, kamera m.m..) til privat anvendelse, og jeg skal jo derfor betale den moms tilbage, som jeg i sin tid kunne trække fra, da jeg købte tingene.

Men hvordan gør jeg det rent formelt: Skal jeg lave en faktura til mig selv, hvor jeg sælger til købspris MINUS 20%, (som kan afskrives hver år, jeg har haft tingene)?

Den nye moms, der automatisk ryger på salget, den kan jeg vel ikke trække fra igen, når det hele nu gik ud på, at jeg skulle BETALE den moms, jeg i sin tid har trukket fra.

Jeg forstår princippet men jeg kan ikke se, hvad jeg skal gøre for at det går op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Varens pris er markedspris som du søger at dokumentere via andre handler DBA osv

Momsen - den er altid i købsåret fuld moms og så går den ned med 20 hvert år (ex til 20% år 2) indtil den rammer 0% år 6

Ja du laver en faktura med prisen og momsen er manuelt til bogføring som beskrevet og ja - du skal så betale den moms ind - ellers kunne man jo stifte firma - købe en masse med moms - lukke og have fået momsen i ren besparelse og den går jo ikke
tallene for salget skal du bruge i selvangivelsen for lukkeåret

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, jeg har fanget pointen: Jeg skal lave en faktura til mig selv som privat person IKKE til mit firma. På den måde indberetter mit firma jo den udgående moms på salget, og som  privatperson kan jeg ikke trække momsen fra, og på den måde får skat momsen tilbage.

Er det ikke rigtig forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

du laver en faktura (eller afregningsbilag med dig som køber og firma som sælger netop ja

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)