Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder "singulær successsion".

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en tvis vedrørende salg af fordring der ikke er afsluttet. 

Lindorff  har købt en fordring fra Nordea, jeg vil lade gå planken ud indtil den er kommet for højesteret, fogedrettens afgørelse er kæret. Datatilsynet er ved at behandle sagen og afgørelsen kan prøves ved en domstol. 

Så mit spørgsmåle lyder:  Hvad betyder "singulær succession" min mod advokat brugte dette udtryk. Jeg har forsøgt at google uden det giver mening. 

Har også forsøgt at finde link til "lærebog i obligationsret 11 4 udgave 2014"

Hvad sker der, hvis domstolene går imod hinanden, f.eks landsretten og fogedretten, hvem har ret ? Behandler fogedretten kun finansielle begivenheder uden at skele til andre lovgivninger ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kort udgangspunkt er der tal om rettigheders eller forpligtelsers overførelse til en anden person  - men det kan vist også dække over grænseoverskridende aktieoverdragelser mm MEN jeg fatter slet ikke at du vil gå planken ud - og taler om højesteret osv - med mindre du har fri process - for så lyder det da som at tiden er inde til at finde en advokat der vil sætte sig ind ordene

Ellers kan det da let minde om, at du er røget ned i et hul, og nu forsætter med at grave

vh John Hannover  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som John også anbefaler, så bør du forsøge at få hjælp, fx retshjælpsforsikring, fri proces eller andet. Du vinder ikke det her på egen hånd.

Uden at kende sammenhængen, vil mit bud være at singulær succession betyder, at Lindorf har overtaget alle Nordeas rettigheder overfor dig.

Landsretten står over Fogedretten, der ligger under Byretten. Fogedrettens kendelser kan altså underkendes af Landsretten.

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kære John, tror ikke du forstår sagens pointe og du må gerne have din mening for min skyld men jeg ser sagen med helt andre briller på. Efter Nordea blev svenk/finsk er de ikke underlagt dansk finanstilsyn og det har fået den konsekvens at de har solgt 40.000 gamle fordringer. 

Jeg har været i fogedretten af 2 omgange hvor jeg første gang fik fri proces og valgte desværre en skilsmisseadvokat der intet har med sådanne sager at gøre og nåede ikke Karsten Warming fra Lindorff til sokkeholderne. Nordea kan højst få en bøde for at sælge fordring, udtaler Karsten Warming og det tilbagekalder ikke handlen med Lindorff. 

Nu ligger sagen i datatilsynet og Nordea skal svare inden for kort tid, hvis ikke de svarer behandler datatilsynet ud fra den viden de har. Hvis du googler "banker må ikke sælge fordringer" kan du se hvad der dukker op der. 

Fogedretten har fået sagen 10 dage før forældelsen og derved mener de, at Lindorff har vundet. Jeg protestere mod den måde jeg er blevet behandlet og tænker fordringen er solgt for en slik i auktioner.dk. Hvis, kunne jeg bare købe min egen fordring for en slik og så var den sag ude af verden. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg bare kunne købe min egen fordring for en slik, så var den sag ude er verden...

Hillemænd nu må galskaben stoppe. Du har ikke betalt Nordea det du skylder dem. Og så finder du det gud hjælpe mig rimeligt at du kan købe din egen fordring til langt under skyldsbeløbet.

Du har haft rigeligt tid til at finde enten en afdragsordning med Nordea, eller få dem til at godtage en procentdel af det beløb du skylder. 

Må desværre sige at du både har dårlig moral, og ingen realitetssans, hvis du vil køre den hele vejen i retssystemet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fraja

Singulærsukcession betyder at en trediemand indtræder i en enkelt "retsforhold" i modsætning til at indtræde i alle hovedpersonens retsforhold.

Jeg har haft og har en del sager mod Lindorff og været vidt omkring i dansk international privatret i de mange holmgange, men kendelsen fra

Finanstilsynet af 15.10.2003 kender jeg ikke. Da bankernes og Finansiel Stabilitets salg af fordringer har stået på i mange år og selvsagt er

akcellereret efter finanskrakket i 2008, vil jeg ikke sætte mine odds på at David (læs Finanstilsynet) vinder over Goliath (læs Pengeindustrien).

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper, du har ret det handler nemlig om moral. Du kender ikke historien og du aner ikke hvad der er gjort, eller ikke gjort !!   Det handler om videregivelse af personlige oplysninger.

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper, der ligger også en afgørelse fra erhvervsankestyrelsen fra 2005 og sidst en afgørelse fra 2018 fra finansstyrelsen. Men sagen er jo, at Nordea ikke længer er underlagt  finanstilsynet i DK...Men som Karsten Warming udtaler, "Nordea kan fortsætte som de vil, de kan højst få en bøde"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke der er så mange her der interesser sig vældigt for det tekniske i din sag. Spørgsmålet er vel om du skylder nordea penge eller ikke - uanset alt muligt teknik - forældelse - singulær succession og og og og

Start der - og hvis du gør - så koncentrer dig om du skal betale din gæld evt - helt uanset opkrævningens form. Det - og så det, at du jo næppe får fri proces gør, at jeg frygter du bare smider gode penge efter dårlige og selv "mudrer" til i hovedet i ærgelse over teknikaliteter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

fraja:
Lindorff  har købt en fordring fra Nordea

De har købt mange. Jeg læste et sted, at pengeinstituttet havde solgt fordringer, pålydende 4 mia, for 400.000,00.

Jeg havde en konto i den nævnte, som jeg ønskede lukket og opgjort. En måned efter modtagelse af kvittering for ophør modtog jeg et krav på kr. 2.500,00 fra pengeinstituttet. Jeg gjorde indsigelser og politianmeldte det, da det måtte være tyveri.

3 år senere modtog jeg en skrivelse fra det nævnte firma, med hovedstol og rentes rente fra 4 år tilbage. Jeg fremsendte kopi af mit materiale, kopi af lukning, politanmeldelse osv.

Det kunne lukke munden på firmaet.

Men de køber fra højre og venstre og min fornemmelse er rigtigt mange ender i nothing.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)