Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til udlandet - skattepligtig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Som forlængelse af denne 8 år gamle trådhttps://www.amino.dk/forums/t/103486.aspx?PageIndex=1

.. har jeg via mit arbejde en stilling, som ser ud til at blive en expat-stilling i en årrække og har derfor samme spørgsmål.

Jeg har ingen ejerbolig og kan opsige mit lejemål med 3 måneders opsigelse. Min kæreste bor i udlandet.

Har det nogen indflydelse, hvornår på året jeg flytter til udlandet? Skal jeg eksempelvis vente til næste år uanset for ikke at være skattepligtig i begge lande eller undgå at være skattepligtig i DK?

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ville du tro det, hvis jeg sagde at det ikke har nogen betydning ??
Der er heldigvis noget der hedder skat.dk....
Jeg har tilladt mig at gøre arbejdet for dig, ring 72 22 28 92
Mandag 9-17
Tirsdag-torsdag 9-16
Fredag 9-14
Så får du klar besked...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alt jeg ved, så følger det slet ikke helår _så du kan flytte når det matcher og fra den måned hvor skattepligt ophører fordi du opfylder alle regler om ikke længere at være dansk skattepligtig - da vil du så eller ikke have dansk skat mere- men jo med al sandsynlighed skat i det land du er flyttet til. Det er relativt simpelt når det er lønmodtager frem for selvstændig hvor drift måske sker fra DK firma men bopæl i udlandet _ https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/i-hvilket-land-er-jeg-skattepligtig.html siger mere om det - men da altid en god ide at få bekræftet - dog ikke via telefon som giver tonsvis af misforståelse - ting der blev spurgt uklart om, forhold der ikke var dækket - så brug at logge ind hos SKAT og så brug kommunikation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har ingen effekt hvornår du flytter - man tæller udfra en 183 dages regel.

Når det er sagt så er det vigtigt også at holde sig for øje at der kan være kæmpe skattegevinster ved at være væk fra Danmark i mere end fire år, da du kan komme tilbage med udlandslempelse hvis du kvalificerer. Skat har dog inden Thorning/Kinnock sagen blev offentliggjort haft sager hvor de vurderede en person fuldt skattepligtig i Danmark hvis de havde deltaget i et endagsmøde i Danmark.

Reglerne er blevet mere klare og rimelige, men det er hensigtsmæssigt at være forsigtig og passe på sig selv, da du let kan komme til at stå mellem to skattevæsener der hver især synes de har 100% beskatningsret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det har ingen effekt hvornår du flytter - man tæller udfra en 183 dages regel.
det er jeg ikke sikker på du har ret i

Flytter du i august og dansk skattepligt ophører i august - så er det august der er skillelinje - så du skal ikke tænke i om det er 31/12 kun - det er tidspunktet for udtræden af dansk skattepligt der afgør det - er jer ret så sikker på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En stjerne, det var ikke meget :) Min pointe var, at jeg ikke kan forstå at man spørger i et debatforum, om ting der kan få så stor betydning for ens tilværelse. Selv kloge hoveder kan tage fejl, så mit råd vil være at du kontakter SKAT ( selvfølgelig på skrift som John H skriver ! )

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:
Det har ingen effekt hvornår du flytter - man tæller udfra en 183 dages regel.
det er jeg ikke sikker på du har ret i

Flytter du i august og dansk skattepligt ophører i august - så er det august der er skillelinje - så du skal ikke tænke i om det er 31/12 kun - det er tidspunktet for udtræden af dansk skattepligt der afgør det - er jer ret så sikker på

vh John H

Vi taler forbi hinanden - naturligvis ophører den danske skattepligt først når du flytter, forudsat at du opfylder en række krav som er alt fra logiske og rimelige til totalt arbitrære.

Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke en af dem som har givet dig en rating, men jeg forstår ikke det er nødvendigt for "bedrevidende" at mene man ikke må spørge om ting som disse INDEN man ringer til SKAT som en del af ens egen research.

Jeg har adgang til skatterådgivning via min a-kasse, men derfor kan man sagtens spørge rundt inden man bruger den gratis halve time på ting som man kunne læse sig til hvis man får de rigtige praj.

Fortsat god dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
naturligvis ophører den danske skattepligt først når du flytter, forudsat at du opfylder en række krav som er alt fra logiske og rimelige til totalt arbitrære.

Eksempel på "totalt arbitrære" krav ved ophør af skattepligt til Danmark kunne være ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anima:
Har det nogen indflydelse, hvornår på året jeg flytter til udlandet? Skal jeg eksempelvis vente til næste år uanset for ikke at være skattepligtig i begge lande eller undgå at være skattepligtig i DK?


Det er fraflytningsdagen (dagen hvor du ikke længere råder over en dansk bopæl) der er afgørende for hvornår din skattepligt til Danmark ophører.  På denne skæringsdato omregner SKAT din danske  skattepligtige indkomst, så indkomstansættelsen svarer til et helt års indkomst. Den beregnede helårsskat nedsættes forholdsmæssigt efter forholdet mellem delårsbeløbene og helårsbeløbene. 


Side 1 ud af 2 (12 indlæg)