Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsvirksomhed - pris på restlager og inventar til 3. Mand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg er på vej til at lukke en min enkeltmandsvirksomhed.
Som jeg ser der må man ikke sælge inventar eller restlager til sig selv, under dettes indkøbspris, eller dokumenteret markedsværdi, hvad end er mindst.

Men faktisk ønsker vi ikke at beholde noget, men blot sælge alt til tredjepart, for at minimere tabet vi kommer ud med.

Men er der også her regler for hvor lav en pris man må tage for varen? Når der er salg til 3. Mand.
Min logik siger mig at det bestemmer man vel selv, det er vel ikke anderledes end butikker der giver 70 % på sidste års kollektion. Og derfor også har tab, men minimere tabet ved i det mindste at få lidt.

Vi ønsker selvfølgelig at få så meget for sagerne som muligt, men ønsker mest af alt bare at få så meget hjem som muligt. Derfor spørgsmålet.
Derfor at holde brandudsalg på de sidste varer, og sælge inventar, værktøj osv. til hvad end vi kan få for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til dig selv er der kun indkøbspris som aktuelt for alm varer - 
For inventar kan du efter år 1 bruge en sandsynliggjort markedspris for selve varen og moms fuld moms i anskaffelsesår og så ned med 20% til den år 6 er 0

Til andre - ren 3. Part må du sælger til den pris du kan - med normal moms som udgangspunkt

Du redegør så for det i slut selvangivelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, då var jeg heldigvis ikke helt galt på den :)

Når du skriver at man redegør for det i slut selvangivelsen, er det så en særlig form for redegørelse du mener ? Eller blot selvangivelse som en “normal” selvangivelse, blot ved lukning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der dukker felter op i udvidet selvangivelse når du sætter kryds i at du har lukket under året

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, ja :)

Har læst noget om avanceopgørelse, som jeg stadig ikke helt forstår hvad er :P tænkte det var sådan noget du tænkte på :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)