Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmark igen!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har de gjort det igen!

Jeg bestiller en vare i England, forudbetaler den og afventer.

5 dage efter, dumper der et brev ind af brevsprækken fra PostDanmark.

Tekst: PostDanmark har modtaget en pakke, som du skal betale for, før du kan få den udleveret.

Det er for så vidt ok, men den er da forudbetalt???

Men så kommer det: Antal pakker: 1, Forsendelse: brev?, Toldopkrævning: 222 kr. ?????

Jeg ringer op og efter at have ventet og hørt på pausemusik i 96 minutter!!!!, så lykkes det endeligt at få en person i tale.

Efter en lang forklaring om, at de har ændret deres priser pr. 1. januar 2008m kommer det endeligt!!!

PostDanmark tager kr. 150,00 for den første toldlinie, derefter kr. 34,00 pr. efterfølgende linie, og incl .moms og derefter den egentlige toldafgift på kr. 38,00.

Det skal dog bemærkes, at oprindelsesland er USA, men den er formentlig fortoldet i Englang, hvad ved jeg.

Jeg ved godt, at PostDanmark skal tjene penge, men ved et simpelt program, kan dette foretages automatisk, MEN PostDanmark ønsker ikke at udenforstående blander sig i deres affærer, som de udtrykker det, og derfor MEGET STORE GEBYRER.

Jeg vil fremover være opmærksom på, hvor varerne er fremstillet og så måske samle den sammen i England, evt. hos en bekendt og så selv afhente dem. Det kan jeg nemt gøre for samme beløb og så kan jeg samtidig få en miniferie ud af det og ofre en middag til min bekendt.

10 pakker á kr. 150,00. det giver da en del penge, ikke?

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Paul Paulsen:
10 pakker á kr. 150,00. det giver da en del penge, ikke?
 

Jeg gav 700 for min sidste returbillet til London fra Aalborg. Så er der stadig penge tilbage til en hurtig tur på Gordon Ramseys restaurant derovre ;-)

Det lyder voldsomt med 96 minutter... det slår mine rekorder med mange længder. 

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg fik godt også et chok, da jeg aflæste telefonloggen efter samtalen.

Men heldigvis et IP telefonen og trådløst headsæt opfundet.

Pakken/brevet er lige afhentet, og den er ikke engang kontrol åbnet.

De har udelukkende taget værdien som udgangspunkt, og forøvrigt, var det en privat forsendelse og ikke erhverv.

Gordon Ramseys var iøvrigt en god ide. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

De har jo også ændret det så budene ikke længere skal tage efterkravspakker med ud til kunden, istedet skal kunden henvende sig på posthuset og betale for pakken.

PostDK tager altså nu 70 kr for efterkravsforsendelse - hvor pakken køres til et posthus - og herefter skal kunden så betale 16 kr oveni i betalingsgebyr.

86 kr for at sende en mindre pakke hvor PostDK agerer mellemmand på betalingen direkte på posthuset - også har såvel firmaet som kunden betalt for betalingsdelen.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja, og samtidig har de forsinket pakken med mindst 1 dag, fordi selv om pakken ligger ude bagved, så kan du først få den ,når du modtager papirerne med beløbet og nummer dagen efter.

De vil IKKE udlevere selv om pakken er ankommet, og beløbet står derpå!

Hvis posthuset er nedlagt, så du skal hente pakken i en postbutik (kvivkly), så går der yderligere en dag.

Hold da kæft for en service. 

Hov forresten.

Har du postboks og der "kun" er en postbutik i byen, så kan du ikke få alm pakker samme dag, hvis du ikke afhenter inden kl. 9 i boksrummet!!

Jeg har prøvet flere gange efter kl. 10 pga udenbys arbejde. Jeg kan høre klokken ringe op til 3 gange, hvorefter den er død.

De benægter at de slukker for den, såååå

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Paul Paulsen:

Hold da kæft for en service. 

Kom så ikke og fortæl os andre, at man ikke hos PostDanmark får en hel del for de mange kroner!!

 

mvh   Geeked

 

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

PostDanmark igen-igen

Pakke afsendt ekspres og poste restante den 17-4-08.

Forhørte på posthuset/boksafdelingen den 19-4-08 kl.07.00, Ingen pakke og ved gennemgang af pakkebur, var der tilsyneladende ingen pakke til mig.  Brokkede mig, da jeg stolede på afsenderen, men fik at vide, at det var min hovedpine, at pakken ikke var der`???

Fik i dag den 21-4-08 besked om, at der var en eksprespakke til mig mig, som jeg forøvrigt skulle ha afhentet i lørdags??? (19-4-08)

Brokkede mig igen og fik at vide, at nu var min postboks også opsagt??????.

Kontaktede afsenderen af pakken og tjekkede på T&T, afsendt 17-4-08, anmeldt den 21-4-08???????

PostDanmark mente ikke at de havde ansvaret for forsendelsen.

Nu er det nok.   Postkasse opsættes og så kan PostDanmark forøvrigt slæbe sig en pukkel til med forsendelser til mig, lige bortset fra dem via GLS mm.  Jeg har for øvringt haft postboks i 36 år. Trofast kunde????  

Til sidst. pas på med de gule biler fra PostDanmark. De er vist nok førerløse, Sådan kører de i hvert fald.

Ha´ en fortsat go´ dag.

Paul

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)